عرضه قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) در غرفه آستان قدس رضوی
کد خبر: 3506832
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

عرضه قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) در غرفه آستان قدس رضوی

کانون خبرنگاران نبأ: سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار‌(ع) را عرضه کرده است.

علی جانفزا، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ايکنا، نبأ، در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن کريم در تشريح اهم فعاليت‌های آستان قدس رضوی، گفت: آستان قدس رضوی دارای مؤسسات مختلف فرهنگی و قرآنی است که به صورت متمرکز و منسجم در بيست و چهارمين دوره نمايشگاه شرکت کرده است. در اين راستا، سازمان چاپ و انتشارات آستان قدس که دربردارنده چاپخانه قرآن کريم است، جديدترين آثارش را در اين دوره از نمايشگاه به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه علوم اسلامی رضوی آثار قرآنی خودش را در سه زمينه: پايان‌نامه، کتاب و نشريات قرآنی، و سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی که دربردارنده گنجينه نفايس قرآنی است در نمايشگاه حضور فعالی داشته و قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار‌(ع) را ارائه کرده است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت:‌ مؤسسه آفرينش‌های هنری آستان قدس، بنياد پژوهش‌های قرآنی و همچنين انتشارات آستان قدس آثار قرآنی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

جانفزا درباره شعار بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: تأکيد آستان قدس درباره قرآن از ابتدا، بيشتر بر روی بحث فهم قرآن متمرکز بوده است؛ به همین منظور دانشگاه علوم اسلامی رضوی را در سال 63 تأسيس کرده و با پذیرش آقایان واجد شرايط از سراسر کشور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکتری به آموزش رشته علوم و قرآن حديث که به عنوان قوی‌ترين رشته محسوب می‌شود، می‌پردازد که اين يک گام در فهم قرآن است.

وی تصريح کرد: بهترين آثار و پژوهش‌ها در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به بحث قرآن و مفاهيم قرآنی مرتبط است که اين نيز به فهم قرآن بر می‌گردد.

جانفزا در پايان گفت: در اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در قالب برنامه‌هايی همچون «حلقه‌های معرفت» و «تدبر در قرآن» به بحث فهم قرآن پرداخته می‌شود که چنين مواردی به عموم مردم اختصاص دارد.

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد‌ماه تا هشتم تیرماه جاری به‌مدت ١٦ روز در مصلی حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می‌شود.

سهراب بهادری
captcha