کشتن هواهای نفسانی؛ بزرگ‌ترین حاصل یک ماه روزه‌داری
کد خبر: 3511835
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
امام جمعه کاخک ابراز کرد:

کشتن هواهای نفسانی؛ بزرگ‌ترین حاصل یک ماه روزه‌داری

گروه سیاسی: امام جمعه کاخک کشتن هواهای نفسانی را بزرگ‌ترین حاصل یک ماه روزه‌داری دانست و با تأکید بر مجهزشدن به سلاح تقوا، اظهار کرد: گناه آتشی می‌شود که خرمن ثواب را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ولی خاکشور، امام جمعه کاخک، امروز، 11 تیر‌ماه در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه در بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) این شهر با اشاره به وقایعی همچون ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، بمباران سردشت، سقوط هواپیمای مسافربری و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی در فاصله هفتم تا 12 تیرماه و نامگذاری این هفته توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: دولت آمریکا، ضدبشرترین دولت علیه ملت‌ها است.
مدیر مدرسه علمیه حسنیه کاخک افزود: 200 هزار شهید، 700 هزار مجروح و 13 هزار شهید میکروبی، تنها بخشی از جنایت‌های دولت مستکبر آمریکا در دوران دفاع مقدس علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
قتل‌عام مسلمانان و افراد مظلوم و بی‌دفاع از مظاهر کفر است
وی، قتل عام مسلمانان و افراد مظلوم و بی‌دفاع را یکی از مظاهر کفر عنوان کرد و با تأکید در جهت مبارزه با آن، ابراز کرد: متأسفانه می‌بینیم هر کسی در آمریکا قصد نامزدی در انتخابات را دارد، با رژیم اشغالگر قدس، هم قسم می‌شود.
حجت‌الاسلام خاکشور با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: پیام امروز مردم در راهپیمایی باشکوه روز قدس به آمریکا و اسرائیل، این بود که مسلمانان آزاده جهان هرگز زیر بار ظلم و زور نمی‌روند.
وی، روز جهانی قدس را مسئله اول جهان اسلام بیان و ابراز کرد: باید روز قدس را جدی بگیریم و هرگز استکبار جهانی را فراموش نکنیم.
دوری از قرآن؛ عامل ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان
امام جمعه کاخک، دوری از قرآن را موجب ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان دانست و تصریح کرد: اتحاد و انسجام یکی از سفارش‌های قرآنی است که به حمدالله به برکت ماه مبارک رمضان حاصل می‌شود.
حجت‌الاسلام خاکشور، افراد قدرت‌طلب و سلطه‌جو را عامل اختلاف و شکاف عنوان کرد و افزود: منافع قدرت‌های بزرگ، سلطه‌گر و استکباری در جهان سبب بروز اختلاف و فجایع عظیمی شده است.
وی، اتحاد و انسجام را یکی از وظایف و تکالیف مهم مسلمانان برشمرد و تأکید کرد: امت اسلامی امتی است که قبله‌اش، کعبه و کتاب آسمانی آن قرآن است لذا باید با تمسک به آن، از تفرقه و اختلاف پرهیز کرد.
نماز عید فطر از نمونه‌های اتحاد مسلمانان
حجت‌الاسلام خاکشور، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را نتیجه وحدت و اتحاد مردم مسلمان دانست و ادامه داد: نماز عید سعید فطر هم یکی از نمونه‌های اتحاد مسلمانان است که باید همه با حضور باشکوه در این نماز دشمن شکن شرکت کنند.
وی، کشتن هواهای نفسانی را بزرگترین حاصل یک ماه روزه‌داری دانست و با تأکید بر مجهزشدن به سلاح تقوا، اظهار کرد: گناه آتشی می‌شود که خرمن ثواب را از بین می‌برد.
captcha