برگزاری شب شعر «حریم آفتاب» در مشهد
کد خبر: 3512618
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

برگزاری شب شعر «حریم آفتاب» در مشهد

گروه هنر: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری شب شعر حریم آفتاب ویژه روز قلم، 15 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی سلطان‌علی مشهدی در مشهد خبر داد.

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از کیفیت برگزاری شب شعر حریم آفتاب گفت: این برنامه هفتگی شب شعر به صورت ویژه در مدت ایام ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
وی از برگزاری شب شعر حریم آفتاب به مناسبت روز قلم در تاریخ سه‌شنبه‌ 15 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی سلطان‌علی مشهدی خبر داد و گفت: این جلسه شعرخوانی هر هفته سه‌شنبه‌ها در محل مجتمع فرهنگی سلطان‌علی مشهدی برپا می‌شود؛ در این جلسات، موضوعات گوناگونی محور اشعار قرار می‌گیرد که موضوعات دینی و مذهبی هم این جمله‌اند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: 40 شاعر از هنرمندان برجسته استان عضو این انجمن تخصصی ادبی هستند که در این مجموعه نشست‌ها درخصوص نقد و بررسی و نیز گسترش شعر به بحث و بررسی می‌پردازند.
وی همچنین در ادامه به دیگر فعالیت فرهنگی زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره‌ای کرد و گفت: کارگاه تخصصی آموزش داستان به مدیریت و تدریس سیدسعید موسوی، هنرمند و داستان‌نویس دفاع مقدس در محل دفتر شعر و ادبیات مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) مشهد از اوایل امسال در حال برگزاری است.
امینی اضافه کرد: این دوره آموزشی پس از اعلام فراخوان و شناسایی و انتخاب افراد مستعد به منظور تولید داستان و اثر فاخر و سپس چاپ آثار دنبال می‌شود؛ در این راستا هر کارورز در مدت آموزش، یک موضوع را انتخاب کرده و کتب و آثار برجسته ادبی جهانی آن حوزه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد تا قادر به تولید اثر شود.

captcha