اختلاف نظر مسئولان در خصوص هویت تهران؛ تهران شهری بی‌هویت یا با هویت؟
کد خبر: 3514257
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

اختلاف نظر مسئولان در خصوص هویت تهران؛ تهران شهری بی‌هویت یا با هویت؟

گروه جامعه: در مراسم تودیع و معارفه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیشتر مسئولان در خصوص مسائل فرهنگی تهران صحبت کردند اما با اظهار نظرهای بسیار متفاوت از شهری بی‌هویت تا با هویت‌ترین شهر دنیا!

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تکریم و معارفه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امروز 21 تیر‌ماه،  با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از کارکنان و مدیران شهرداری تهران در سالن ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید‌رضا صالحی امیری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اهمیت مسئله فرهنگی و پرداختن به آن در شهر تهران به عنوان مهمترین مسئله، گفت: تهران امروز بیش‌از هرچیز دیگری به هویت فرهنگی نیاز دارد. هویت فرهنگی است که در جامعه اخلاق، محبت، صبر، معرفت و فضایل اخلاقی را ترویج می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ 4 کارکرد اصلی دارد که باید همه آنها را رعایت کنیم، افزود: این چهار کارکرد از هویت‌سازی، انسجام‌بخشی، سازگاری اجتماعی و مهمترین آن شخصیت‌سازی تشکیل می‌شود. بر همین اساس باید این سوال را پرسید که آیا در میان شهروندان تهرانی این چهار اصل دیده می‌شود؟ اگر پاسخ مثبت بود یعنی مدیران کار خود را به درستی انجام داده‌اند و اگر منفی بود باید ریشه‌های آن را در همین معاونت و مسائل فرهنگی جست‌وجو کرد.

در ادامه این مراسم مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنانی را بیان کرد. وی با اشاره به اینکه سمت‌ها و مدیریت‌ها موقتی است، اظهار کرد: مدیران فرهنگی جامعه و سایرین باید با تمام وجود در حوزه مسئولیت‌هایشان تلاش کنند چرا که این مسئولیت‌ها امانت است و این امانت باید به اهلش واگذار شود.

وی افزود: مدیرانی که در مسند امور قرار می‌گیرند نباید از موقعیت خود سوء استفاده کرده و اموال بیت‌المال را غارت کنند بلکه جایگاه خود را عرصه خدمت‌گذاری بدانند به گونه‌ای که مدیر در نظام اسلامی به عنوان نماینده این نظام اسلامی باید ایفای نقش کند.

تهران به یک شهر بی‌هویت تبدیل شده است

مظفر با بیان اینکه امروز تهران به یک شهر بی‌هویت تبدیل شده است، گفت: در این زمینه نیاز به کار فرهنگی بیشتری داریم. فعالیت‌های فرهنگی باید بیش از گذشته باشد.‌ شهرداری تهران امکانات گسترده‌ای دارد و انتظار می‌رود با توجه به وجود خانه‌های محلات و فرهنگسراهایی که در شهر تهران در جهت فرهنگسازی اقدام می‌کنند بتوان در این عرصه بسیار مهم گام‌های بلند‌تر و مثمرثمرتری در ارتقای فرهنگ عمومی برداشت.

تهران با هویت‌ترین شهر دنیا و کشور است

بعد از این سخنان حجت‌الاسلام نیک‌نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران طی سخنانی تهران را با هویت‌ترین شهر دنیا و کشور دانست و اظهار کرد:  هر محله تهران دارای یک هویت است و امروزه تهران به یک مدل خوب تبدیل شده است.

وی افزود: تهران با هویت‌ترین شهر از ابتدای انقلاب تاکنون است و امروز خدماتی که شهرداری تهران در حوزه‌های دینی و فرهنگی در ام‌القرای اسلام انجام داده قابل قبول است.

تهران یک متولی و مالک شش دانگ در بحث فرهنگی ندارد

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تهران در حال حاضر یک متولی و مالک شش دانگ در بحث فرهنگی ندارد، بلکه دستگاه‌های مختلفی در این خصوص اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز به عمل می‌بینیم که معاونت فرهنگی بخش اعظمی از کار خود را در راستای فرهنگ‌سازی گذاشته است و شهرداری تهران در میدانی قرار دارد که باید سایر دستگاه‌های فرهنگی در کنار آن قرار داشته باشند.

ناصحی افزود: اگر بتوانیم حوزه فرهنگ را به‌درستی و به صورت صحیح اصلاح کنیم سایر موارد هم اصلاح می‌‌شوند. در شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بیشترین اعضا را دارد و یک سوم اعضای شورا به دلیل اهمیت این موضوع در این کمیسیون حضور دارند.

بعد از سخنان ناصحی مجتبی عبدالهی، معاون جدید اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های این معاونت بر اساس مصوبات شورای شهر  و برنامه 5 ساله و برنامه‌های مصوب شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: سبک زندگی، فقر، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان کلید و اولویت‌های این معاونت مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالهی افزود: حلقه واسطه شهرداری با مردم، شورایاری‌ها و مدیران محلات است و در این زمینه با توان و پیگیری بیشتری این ارتباط حفظ، تکمیل‌تر و عمیق خواهدشد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: در جامعه امروزی کمتر شاهد اخلاق‌مداری، دوستی، محبت، انسان‌دوستی و کرامت انسانی هستیم و به این موضوع باید بیش از پیش توجه جدی شود، به گونه‌ای که این مسائل در فعالیت‌های اجتماعی شهرداری تهران موج بزند.

بی‌انصافی است که فکر کنیم در شهرداری پول، کار راه‌انداز است

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی اظهار کرد: در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهر تهران 28 شورا تشکیل شده است. در این شوراها که در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و ورزشی بوده بهترین‌ها حضور داشتند و بی‌انصافی است که فکر کنیم در شهرداری پول، کار راه‌انداز است.

وی به 2 نکته به عنوان مهمترین موضوعات فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: مبنا و موضوع و شیوه دو موضوعی است که باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. مبنا و موضوع از این جهت که مبنای کار فرهنگی باید اخلاق، حرمت، خوبی‌ها، دین و امثال آن شود، شیوه هم از این جهت که در عمل خود تفکر کنیم. آنچه که عمل صالح را بالا می‌برد تفکر در آن عمل است.

در این مراسم از حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی سابق شهرداری تهران تجلیل و مجتبی عبدالهی به عنوان معاون جدید معرفی شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۲:۵۱
0
0
نهران بی هویت بود و هست...چون دلیل بوجود اومدنش خودش نیس...
شما هم میتونید خودتون رو گول بزنید ک توب شده ولی ن...روز ب روز بی هوفیت تر میشه
captcha