تولید آلبوم نواهای عاشورایی توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3516808
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

تولید آلبوم نواهای عاشورایی توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: دومین آلبوم صوتی با موضوع مدایح و نواهای عاشورایی در حوزه هنری استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان، 31 تیرماه با بیان اینکه دومین آلبوم صوتی با موضوع مدایح و نواهای عاشورایی در حوزه هنری استان تولید می‌شود، اظهار کرد: این آلبوم شامل هشت قطعه با موضوعات مختلف حماسه حضرت سید الشهداء(ع) است که در برگیرنده مدایح، نواها و نوحه های اصیل آذری به صورت تلفیقی با نواهای جدید عصر حاضر می باشد.

وی هدف از تولید این آلبوم را نشر فرهنگ اصیل و فصیح نواسرایی برای ائمه اطهار(ع) و جلوگیری از انحرافات به وجود آمده در شعر و لحن نواهای عاشورایی است.

میلانی با بیان اینکه دومین آلبوم صوتی با موضوع مدایح و نواهای عاشورایی به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: تلاش داریم آلبوم فوق را تا محرم سال جاری تولید نموده و در اختیار مردم شریف استان قرار دهیم.

گفتنی است اولین آلبوم نواهای عاشورایی به عنوان «قانلی شفق» در سال ۹۳ تولید و منتشر و با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شد.

captcha