فرهنگ پهلوانی ریشه دینی و ملی دارد
کد خبر: 3517637
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
قاضی‌پور:

فرهنگ پهلوانی ریشه دینی و ملی دارد

گروه اجتماعی: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ پهلوانی ریشه دینی و ملی دارد، گفت: روح جوانمردی و اخلاق و منش پهلوانی بیش از هر مدال و سکویی ارزشمندتر است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، نادر قاضی‎پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در آیین گلریزان کمک به نیازمندان که بمناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای عصر روز یکشنبه 3 مرداد ماه به همّت اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش زورخانه ای و پهلوانی در محل زورخانه تختی ارومیه برگزار شد، گفت: قهرمان شدن آسان و پهلوان شدن سخت و دشوار بوده و فرهنگ پهلوانی و جوانمردی از اصول دین و فرهنگ همه ما ایرانیان بوده و باید از آن پاسداری شود.
نادرصفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این مراسم ارزش ماندگار ورزش را در تعمیم فرهنگ پهلوانی دانست و گفت: سجایای جوانمردی مولا علی (ع) به عنوان اسوه جاودان پهلوانی و اخلاق بشمار می‌رود.
و ی گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای ریشه در تاریخ غنی ایران زمین دارد و فلسفه عمیق دینی آن رمز روشن حرکت در مسیر پهلوانی شد.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  افزود: شهدای والامقام انقلاب در دفاع از ملک و میهن و ارزش‌های اسلامی انجام دادند و با گذشت و ایثار خود، پهلوانی را در عمل نشان دادند.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان در ابتدای این مراسم کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ نوعدوستی و اخلاق و مرام پهلوانی را مهمترین رویکرد و اثر ماندگار ورزش دانست و گفت: اگر خیلی ها مدال گرفتند و در ذهن‌ها و قلب‌ها نماندند ولی تختی ها و پوریای ولی ها ماندند و جاودان شدند، آنان با منش و مرام پهلوانی، اخلاق و مردم داری را معنا کردند.
در ادامه این مراسم طی آیین ویژه ای برنامه گلریزان کمک به نیازمندان برگزار گردید و در مجموع مبلغ 35 میلیون تومان با نیّت های خیرخواهانه و خداپسندانه حاضرین جمع آوری شد.
captcha