تجلیل فوتباليست مصری از 97 حافظ قرآن
کد خبر: 3524593
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

تجلیل فوتباليست مصری از 97 حافظ قرآن

گروه بین‌الملل: «احمد حسن»، فوتبالیست مصری و عضو سابق تیم ملی فوتبال این کشور، از 97 حافظ قرآن در استان «منیا»ی این کشور تجلیل کرد.

تجلیل فوتباليست مصری از  97 حافظ قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المصریون»، احمد حسن، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مصر است که با حمایت مالی وی مسابقه‌ای در زمینه حفظ قرآن و با عنوان «مسابقات بزرگ قرآن ماه رجب» در شهر «مغاغة» استان «المنیا» مصر برگزار می‌شود و امسال سیزدهمین دوره این مسابقات برگزار شد.
آیین تجلیل از نفرات برتر این مسابقات و اهدای جوایز به نفرات برگزیده، دیروز، 31 مردادماه، برگزار شد و از 97 حافظ قرآن که در سیزدهمین دوره این مسابقات به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شده بودند، تجلیل به‌عمل آمد.
در این مراسم که در سالن اجتماعات «حورس» شهر مغاغه برگزار شد، شیخ محمد ابوحطب، نماینده وزارت اوقاف مصر در استان «المنیا»، شیخ محمود جمعه، دبیر شورای مشترك مسلمانان و مسيحيان، شیخ احمد لطفی، مدیر مدارس قرآنی استان المنیا، سید حلمی، از مسئولان شهر مغاغه و صد‌ها نفر از متسابقان و خانواده‌های آن‌ها حضور داشتند.
مسابقات امسال با مشارکت بیش از 2000 متسابق از مناطق مختلف استان «المنیا» در ماه رجب برگزار شد که در پایان 97 متسابق از این تعداد در 10 سطح مختلف به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
در همین راستا، احمد حسن، علاوه بر اهدای 60 هزار پوند مصری(هر دلار معادل 12.57 پوند مصر) جایزه برای نفرات برتر، هزینه 11 سفر عمره مفرده را برای برگزیدگان متقبل شد که براساس آن نفر اول هر سطح به همراه یکی از ناظران این مسابقات به سفر عمره مفرده اعزام می‌شوند.
احمد حسن، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مصر و مدیر فنی سابق باشگاه «بتروجیت» مصر است. وی با 184 بازی ملی برای تیم ملی فوتبال مصر، از جمله بازیکنان در سطح مصر و کشورهای آفریقایی است که بیشترین بازی ملی را در کارنامه خود دارد.
captcha