دانشجویان پزشکی صفت‌های شایسته بوعلی‌سینا را مدنظر داشته باشند
کد خبر: 3524676
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

دانشجویان پزشکی صفت‌های شایسته بوعلی‌سینا را مدنظر داشته باشند

گروه اجتماعی: استاندار همدان عنوان کرد: دانشجویان علوم پزشکی باید صفت‌های شایسته بوعلی‌سینا را مدنظر داشته باشند و مدارا با بیمار، حُسن خلق و تحقیق و پژوهش را فراموش نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان دوشنبه، یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی‌سینا به مناسبت زادروز این حکیم و دانشمند مسلمان اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که برنامه ادای احترام به بوعلی‌سینا را اجرا می‌کنیم و هر سال سعی شده که بهتر از سال پیش اجرا شود.
وی افزود: این برنامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی پایه‌گذاری شده و در این راستا از حمایت ادارات و مسئولان بهره‌مند شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا این برنامه به عنوان یک برند برای همدان مطرح شود،  باید کاری کنیم تا در سال‌های آینده محوطه آرامگاه بوعلی پر از مردمانی باشد که از اقصی نقاط کشور برای ادای احترام به ابن‌سینا آمده‌اند.
موسوی‌بهار با بیان اینکه استقبال مردم در این روز از مقام بوعلی سینا باید بی‌نظیر و درخور این شیخ بزرگ باشد، عنوان کرد: متاسفانه ما از وجود گوهر ذی‌وجود ابوعلی‌سینا استفاده‌ای نمی‌کنیم و در سال آینده باید کاری کنیم که وزیر بهداشت در دولت جدید آغاز وزارت خود را در آرامگاه بوعلی‌سینا آغاز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه پس از به وجود آمدن صنعت چاپ، دومین کتابی که به چاپ رسیده، کتاب قانون ابن‌سینا بوده است، عنوان کرد: درخشان‌ترین گوهر جهان متعلق به همدانی‌هاست بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا گردشگران و توریست‌ها برای دیدن ساختمان زیبای بوعلی‌سینا جذب همدان شوند.
در ادامه این مراسم محمدناصر نیک‌بخت، استاندار همدان نیز گفت: نام بوعلی‌سینا باید در دانشگاه علوم پزشکی همدان بدرخشد و در این راستا تلاش می‌کنیم با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، نام دانشگاه علوم پزشکی را به بوعلی‌سینا، ابن‌سینا یا اسامی مربوط به بوعلی‌ تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه افتخار بزرگی نصیب ما شده که آن هم مدفون بودن بوعلی‌سینا در همدان است، اظهار کرد: باید قدردان این حضور ارزشمند باشیم و مراسم روز بوعلی‌سینا را هرسال بهتر از سال پیش برگزار کنیم، ما باید قدر «بوعلی‌سینا» این گوهر گران‌بها را بدانیم و از ظرفیت او برای جذب توریست‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم.
نیک‌بخت با اشاره به حضور باشکوه مردم در استقبال از ریاست جمهوری و تشییع شهید سردار همدانی، تصریح کرد: مردم ما قدردان همه ارزش‌های جامعه هستند، پس این ما مسئولان هستیم که باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌ای در حوزه تبلیغ و شناساندن ابن‌سینا انجام دهیم.
استاندار همدان با بیان اینکه همه پزشکان ناجی هستند، اظهار کرد: دانشجویان علوم پزشکی باید صفت‌های شایسته بوعلی‌سینا را مدنظر داشته باشند و مدارا با بیمار، حُسن خلق و تحقیق و پژوهش را فراموش نکنند.
captcha