ولایت اهل بیت(ع)؛ رمز اتحاد و هم‌گرایی مسلمانان
کد خبر: 3529741
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

ولایت اهل بیت(ع)؛ رمز اتحاد و هم‌گرایی مسلمانان

گروه سیاسی: امام جمعه کاخک در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: ولایت اهل بیت(ع) باعث اتحاد و هم‌گرایی در بین مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ولی خاکشور، امام جمعه کاخک، دوشنبه 22 شهریورماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در بقعه امام‌زاده سلطان محمد عابد(ع) این شهر برگزار شد، گفت: ولایت اهل بیت(ع) باعث اتحاد و هم‌گرایی در بین مسلمانان می‌شود.
وی با اشاره به نام‌گذاری ایام عید قربان تا عید سعید غدیر خم به نام دهه ولایت، ابراز کرد: از آنجا که حضرت ابراهیم(ع) پس از امتحان‌های الهی به مقام امامت رسید و نیز دلیل معرفی امیرالمومنان علی(ع) به عنوان امام مسلمانان در عید سعید غدیر خم، این ایام به عنوان دهه ولایت نام‌گذاری شده است.
امام جمعه کاخک بر لزوم حفظ و تقویت اتحاد جهان اسلام تاکید و اظهار کرد: انگیزه‌های سیاسی و قدرت‌طلبی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است.
حجت‌الاسلام خاکشور بیان کرد: آل‌سعود از جمله گروه‌های شیطانی هستند که برای حفظ قدرت خود، به آمریکا و اسرائیل دل بسته‌اند و برای حفظ قدرت، میلیون‌ها دلار از بیت‌المال مسلمانان را برای کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع در مناطق مختلف از جمله یمن و بحرین هزینه می‌کنند.
وی بیان کرد: عید سعید قربان، عید بندگی خداوند است که حضرت ابراهیم(ع) در این روز، امتحان خوبی در اثبات بندگی خدا پس داد.
حجت‌الاسلام خاکشور با اشاره به آیات و روایات دینی، سعادت بشر را در گروه کسب تقوای الهی عنوان کرد و افزود: همه باید در راستای طاعت و بندگی خداوند، نهایت جهد و تلاش خود را به کار گیریم.
وی با بیان حدیثی از امام کاظم(ع) مبنی بر اینکه «از ما نيست كسى كه هر روز اعمال خود را محاسبه نكند تا اگر نيكى كرده از خدا بخواهد بيشتر نيكى كند و خدا را بر آن سپاس گويد و اگر بدى كرده از خدا آمرزش بخواهد و توبه نمايد.»، ابراز کرد: اگر خود را پیرو واقعی اهل بیت(ع) می‌دانیم باید همه توصیه‌ها و سیره آن‌ها را در زندگی خود به کار گیریم و هر روز اعمال خود را بررسی و محاسبه کنیم و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشویم.
captcha