اجرای طرح آموزش قرآن به زبان انگلیسی در کردستان
کد خبر: 3531229
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

اجرای طرح آموزش قرآن به زبان انگلیسی در کردستان

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه طرح‌های ویژه‌ای نیز برای استان در دست اجراست، گفت: آموزش قرآن به زبان انگلیسی و طرح آموزش کارآفرینی دو طرح ویژه بوده که در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کردستان امروز،28 شهریورماه در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، اظهار کرد: مسجد اولین گام تربیت و حضور نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد بهترین راه برای کاهش نابسامانی‌های اجتماعی است.

وی افزود: 489 باب کانون فرهنگی - هنری مساجد در استان فعال هستند که 375 مورد از آنها روستایی و 123 باب شهری است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان عنوان کرد: تعداد کانون باقیمانده تا پایان برنامه هدف سال جاری 39 باب است که 21 باب آن در حال صدور مجوز است و 19 باب نیز در دست اقدام است و به این ترتیب تعداد کانون‌ها تا پایان برنامه پنجم توسعه به 506 مورد می رسد.

وی بیان کرد: 16 باب کانون تخصصی در زمینه کتاب و کتابخوانی، پژوهش، آموزش، قرآن  و نهج‌البلاغه، مهدویت، حجاب و عفاف، نماز و مشاوره و ... در استان فعال هستند.

گلباغی تعداد کانون‌های دانشگاهی را 5 باب اعلام کرد و افزود: تعداد مراکز دیجیتالی یک باب، 5 باب در دست اقدام و کتابخانه‌های مخزن دار نیز 37 باب هستند.

وی اعلام کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت در کردستان از تاریخ 20 تیر ماه آغاز شد و 978 مربی مرد و زن در آن فعالیت داشتند.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان اعلام کرد: در هر کانون 2 کلاس با ظرفیت 25 نفر خواهر و 25 نفر برادر جمعاٌ 48 هزار و 900 نفر در طرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت داشته‌اند.

captcha