همایش بزرگ ثامن‌الائمه‌(ع) در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3532846
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

همایش بزرگ ثامن‌الائمه‌(ع) در مشهد برگزار شد

گروه سیاسی: همایش بزرگ ثامن‌الائمه‌(ع) صبح امروز، چهارم مهرماه با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در لشکر پیروز 77 خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش بزرگ ثامن‌الائمه‌(ع) صبح امروز، چهارم مهرماه با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در لشکر پیروز 77 خراسان برگزار شد.
سردار امیرعلی جهانشاهی، فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات شکست حصر آبادان، اظهار کرد: رزمندگان ما برای دفاع از اسلام از هیچ کوششی دریغ نکردند و توانستند پیروزی را برای ملت ایران و یاس و ناامیدی را برای دشمنان اسلام به ارمغان بیاورند.
وی با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس، هفته دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب است، افزود: این هفته یادآور ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و تلاش رزمندگان در طول جنگ با دشمن بعثی است.
جهانشاهی با بیان اینکه دفاع مقدس جبهه‌ای به وسعت تاریخ است، ادامه داد: دفاع مقدس حماسه پرافتخاری در تاریخ معاصر ایران محسوب می‌شود که در آن نیروهای مسلح به پشتیبانی مردم و رهبری امام خمینی(ره) در حین وحدت و یکپارچگی، توانستند به پیروزی برسند.
فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور با اشاره به حضور ادیان و مذاهب مختلف در طول دوران دفاع مقدس، ابراز کرد: تصور ارتش عراق بر این بود که با حمایت کشورهای منطقه در دورانی که ایران تازه انقلاب کرده بود، می‌تواند به راحتی به پیروزی دست پیدا کند، اما رزمندگان ما با پشتیبانی مردم آن‌ها را شکست دادند و افتخار آفرینی کردند.
در ادامه حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اراده خداوند در همه ذرات وجود هستی حاکم است و عالم، ملک خدای متعال است، ادامه داد: انسان سالک اگر با نگاه تفکرآمیز و خردمندانه به عالم و هستی بنگرد معرفت‌النفس، معرفت‌الله و معرفت‌الحجة پیدا خواهد کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه تقدس و قدسیت، متعلق به خداوند است، ادامه داد: هیچ قدسیتی برای هیچ شخص و هیچ بخشی از عالم رقم نمی‌خورد مگر اینکه در پرتوی قدوس باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه که قدسیت را برای کلام و کلمه در عالم هستی رقم می‌زند در پرتوی قدوس است، گفت: نظام، دفاع، ارتش، بسیج و حکومت زمانی قدسیت دارد که این قدسیت را از محضر مقدس، قدوس بگیرد.
وی با بیان اینکه نزاع در تمام عالم وجود دارد، اضافه کرد: همچنین ارتش و نیروهای نظامی زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که به تجهیزات نظامی مجهز هستند اما ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ارتش‌های جهان ممتاز بوده، زیرا قدسی است.
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به رمز قدسیت نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: اولین دلیل و رمز این قدسیت این است که در شاکله نظام‌سازی، این نظام مبتنی بر قرآن و ارزش‌های الهی بوده، یعنی در باور و اعتقاد ما حکومت از آن خداوند و پیامبر(ص) است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انحصار ولایت و حکومت از آن خدای متعال است، گفت: همان‌طور که حضرت امام(ره) فرمودند «ولایت‌فقیه همان حکومت رسول‌الله و امیرالمؤمنین(ع) است»، یعنی حکومت متصل به وحی است.
وی ادامه داد: رمز دوم قدسیت نظام اسلامی ایران این است که قانون و بایدها و نبایدهای این حکومت و نظام باید مبتنی بر دین باشد، به‌گونه‌ای که در روزهای آغازین این انقلاب، امام خمینی(ره) فرمودند باید تمام قوانینی که ضدشرعی است، حذف شود.
captcha