همایش «اقتدار بزرگ» در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3533674
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
با حضور بسیجیان یگان حفاظت حریم رضوی؛

همایش «اقتدار بزرگ» در حرم رضوی برگزار شد

گروه سیاسی: همایش «اقتدار بزرگ» با حضور تولیت آستان قدس رضوی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و شش هزار و 500 نفر از بسیجیان یگان حفاظت حریم رضوی در حرم ثامن‌الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش «اقتدار بزرگ» شامگاه گذشته،‌ ششم مهرماه به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور شش هزار و 500 نفر از بسیجیان یگان حفاظت حریم رضوی در رواق دارالمرحمه حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از فرماندهان بسیج و سپاه امام رضا(ع) حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مخلصانه یگان حفاظت حرم رضوی، ابراز کرد: تلاش شبانه‌روزی خواهران و برادران مسئول حفاظت رضوی در ایجاد امنیت برای زائرانی که از سراسر جهان اسلام به حرم رضوی مشرف می‌شوند، بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به نقش مؤثر و ارزشمند این افراد، افزود: امنیتی که امروز در فضای روحانی و معنوی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) حاکم است مدیون حضور آگاهانه و مجاهدانه بسیجیان حفاظت آستان قدس رضوی است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولان و خدمتگزاران حفاظت، در ثواب زیارت زائران و دلداگان به اهل بیت(ع) سهیم هستند چرا که زمینه آرامش، امنیت و عبودیت و بندگی را برای آنان فراهم می‌کنند و تنها کاتبان الهی قادر به نوشتن این سهم عظیم آن‌ها هستند.
ممانعت از ایجاد ناامنی در حرم رضوی
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: حرم امام رضا(ع) مدرسه‌ای انسان ساز به ویژه برای جوانان است که معلمش حضرت ثامن‌الحجج(ع) و شاگردان این مدرسه، زائران عاشق و دلداده‌ای هستند که به حریم ملک پاسبان رضوی شرف یاب می‌شوند.
وی بیان کرد: مسئولان حفاظت حریم رضوی و خدمتگزاران این مدرسه با تلاش شبانه‌روزی، به دشمنان انسانیت و اسلامیت اعلام می‌کنند که نمی‌گذاریم عملی خلاف امنیت ایجاد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دربانان و مسئولان حفاظت حریم رضوی جایگاهی رفیع دارند زیرا اولین کسانی هستند که به زائران و مهمانان امام رضا(ع) خوش‌آمد می‌گویند.
وی با بیان اینکه برقراری امنیت، مانع رسیدن کوردلان به اهدافشان می‌شود، اظهار کرد: یگان حفاظت رضوی برای حراست از این آستان ملکوتی شب و روز نمی‌شناسند و هر گونه سختی را به جان می‌خرند تا زائران رضوی کوچکترین احساس ناامنی نکنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: بارگاه مقدس امام هشتم(ع) مدرسه‌ای عظیم برای آرامش دلدادگان و خار چشم دشمنان و مستکبران عالم است و معلم این مدرسه که معلم بشریت است، درس انسانیت، خداخواهی، عبودیت و بندگی به شاگردانش می‌دهد.
حساسیت کار یگان حفاظت حریم رضوی
وی با اشاره به حساسیت کار مسئولان حفاظت حرم امام رضا(ع)، بیان کرد: گشاده‌رویی و احترام توأم با هشیاری لازم برای پیش‌بینی و پیشگیری و اقدام به موقع در برابر توطئه‌های دشمنان، مسئولیت خطیری است که مدد الهی، آموزش و دلداگی را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ممکن است عده‌ای از روی غفلت و بی توجهی، نه از روی عناد، خلاف مقررات و ضوابط آستان رضوی از جمله با ظاهری نامناسب یا همراه با کالایی غیر مجاز به حرم مطهر مشرف شوند که باید با آن‌ها برخوردی محترمانه و مقتدرانه داشت.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: نباید به زائران سخت گرفت بلکه باید با احترام آن‌ها را نسبت به آنچه که امنیت و آرامش این محیط معنوی را به خطر می‌اندازد آگاه کرد، زیرا آن‌ها نسبت به آنچه که شما مسئولان حفاظت می‌دانید، آگاه نیستند.
وی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: پرچم امام رضا(ع) پرچم جد بزرگوارشان ابا عبدالله الحسین(ع) است که تا زمین و زمان باقی است برافراشته می‌ماند زیرا خط عبودیت و ضد استکبار ظالمان و ستمگران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: بیان «السلام علیک یا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)» برای یک انسان دلداده که عشق امام را در سیرت و باطنش احساس می‌کند، هم درس معرفت و هم درس چگونه زیستن، دشمن شناسی و دشمن ستیزی می‌دهد.
وی با بیان اینکه شب پرستان و کوردلان نتوانستند نام عاشورا را پاک کنند زیرا عاشورا نه تنها پایان عمر عاشوراییان نبود بلکه تولدی دیگر بود، اظهار کرد: امتداد عاشورا با مقاومت و ایستادگی در جای جای ایران و کشورهای اسلامی شکل گرفته و قرار است نام و سخن امام رضا(ع) و ابی‌عبدالله در تحولات اجتماعی عالم نقش آفرین باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آینده را مؤمنان و صالحان می‌سازند، تصریح کرد: آینده از آنِ متقین و صالحان است نه قدرتمندان بزرگ، ثروتمندان بی خیال و کسانی که سلاح و کلاهک‌های هسته‌ای دارند.
ضرورت امنیت حرم رضوی
در ابتدای این مراسم نیز سردار علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: اهمیت و ضرورت امنیت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به لحاظ معنویت آن با توجه به حضور گسترده زائر بر کسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: همه امور در این نظام بر پایه مردم است، به طور قطع برقراری امنیت در این مکان قدسی نیز بر پایه حضور و قدرت مردم متدین و ولایتمدار تضمین شده است.
نظری ادامه داد: خادمان بسیاری در این حوزه نام نویسی کرده‌اند که حمایت و پشتیبانی مسئولان آستان قدس رضوی در این راستا جای تقدیر و تشکر دارد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: در حال حاضر یگان حفاظت خواهران و برادران با توجه به ابعاد امنیتی سازماندهی شده و اکنون در حال بهینه‌سازی و ارتقای آموزش اعضا هستیم.
یادآور می‌شود، بسیجیان حاضر در مراسم با سردادن شعارهایی نظیر «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «تازنده‌ایم، رزمنده‌ایم»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند.
captcha