امروز بانوان دلداده به رباب، آمدند
کد خبر: 3536125
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
آیت الله صدیقی:

امروز بانوان دلداده به رباب، آمدند

کانون خبرنگاران نبأ: آیت الله صدیقی حضرت علی اصغر(ع) را پرچمدار جنگ نرم دانست و گفت: امروز بانوان دلداده به رباب، آمدند با امام بیعت کنند و بگویند که ما در صحنه حاضریم و اعلام می‌کنیم ای کاش در کربلا بودیم و این بچه هایمان را سپر علی اصغر(ع) می کردیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،در صبح اولین آدینه مهدوی از ماه محرم حسینی جهان و ایران اسلامی زیر پرچم علی اصغر(ع) سرباز شش ماهه حسین بن علی(ع) قرار گرفت.

خون علی اصغر هنوز در آسمان است و مادران عاشورایی عصر حاضر در سراسر ایران اسلامی و جهان اسلام در پنجمین روز از ماه محرم در چهاردهمین همایش شیرخوارگان مجمع جهانی علی اصغر(ع) فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) نمودند.

این مراسم به طور همزمان در 4 هزار نقطه از ایران اسلامی و در 41 کشور راس ساعت 9 صبح به وقت محلی آغاز شد و مصلی امام خمینی(ره) تهران یکی از این میعادگاه هایی بود که بانوان زینبی از ساعات اولیه صبح به همراه فرزندان شیرخوار خود در این همایش بزرگ جهانی شرکت کردند.

آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) تهران طی سخنانی، با تسلیت شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) را سرباز فداکار، باب الحوائج، مهر اعتبار صفحه شهادت شهدای کربلا، دلیل حقانیت نهضت حسینی،سند محکم مظلومیت آل الله، سند رسوایی منافقین مدعی اسلام دانست.

آیت الله صدیقی با اشاره به مسئله نذر گفت: در اسلام و حتی قرآن کریم مسئله نذر جایگاه خاصی دارد و نذر به نوعی ارتباط با غیب این عالم است.

وی ادامه داد: افرادی که فقط ظاهر، دکتر و آمپول و داروخانه را می بینند وقتی دستشان از اینها کوتاه می شود نا امید می شوند؛ اما انسانی که اعتقاد به خداوند، اولیاء و شهدا دارد این افراد در مشکلات زندگی ناامید نمی شوند.

نذر کلید ارتباط به عالم غیب
امام جمعه موقت تهران نذر را کلید انسان های معتقد به خدا در مشکلات دانست و اظهار داشت: افراد معتقد به خدا در مشکلات با کلید نذر به غیب این عالم وصل می شوند و کاری که از هیچ کس انجام آن ساخته نیست را از خداوند متعال می گیرند و کلید این ارتباط نذر است.

موضوع نذر در قرآن
آیت الله صدیقی با اشاره به موضوع نذر در قرآن کریم ابراز داشت: اهل بیت(ع) برای شفای حسنین نذر کردند و خدا آنها را شفا داد که در آیه 7 سوره هل آتی آمده و می فرماید:« یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَیَخَافُونَ یَوْمًا کَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیرًا».

امام جمعه موقت تهران به شباهات حضرت علی اصغر(ع) به حضرت عیسی(ع) اشاره و بیان داشت: شباهت حضرت علی اصغر(ع) به حضرت عیسی(ع) از جهات مختلفی است، حضرت عیسی(ع) مرده را زنده می کرد و حضرتعلی اصغر(ع) هم دلهای مرده را با هدایت خودش زنده می کند و جامعه مرگ گرفته بر اثر غفلت را علی اصغر(ع) بیدار می کند.

حضرت علی اصغر(ع) پرچمدار جنگ نرم
آیت الله صدیقی حضرت علی اصغر(ع) را پرچمدار جنگ نرم دانست و گفت: حضرت علی اصغر(ع) بیدارکننده و پرچمدار جبهه نرم می باشد که دلهای جبهه عشق را علی اصغر(ع) فرماندهی می کند.

وی ادامه داد: علی اصغر(ع) به جامعه ما می گوید کودک شما هم بدون شمشیر و گلوله و نیزه هم می تواند سربازی کند و خونش می شود اسلحه ای که اسلحه های دشمن را از کار می اندازد.

سندی قرآنی دال بر نذر نمودن فرزند
آیت الله صدیقی خطاب به مادرانی که شیرخوارگان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) نمودند، گفت: این کار شما که بچه های خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) نمودید یک سند قرآنی دارد که خداوند در آیه 35 آل عمران می فرماید:«إِذْ قالَتِ امْرَأَتُ عِمْرانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَکَ ما في‏ بَطْني‏ مُحَرَّراً فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّکَ أَنْتَ السَّميعُ الْعَليمُ » .

وی ادامه داد: مادر حضرت مریم (س) نذر نمود که خدایا این جنینی که من دارم و در رحمم است آن را نذر تو می کنم که مربوط به کسی نباش جز خودت و وقف تو باشد و خداوند نذر مادر حضرت مریم(س) را پذیرفت.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران افزود: وقتی حضرت مریم(س) به دنیا آمد مادرش فکر می کرد نذرش عملی نشده خطاب به خدا گفت خدایا من دوست داشتم پسر بچه ای داشته باشم تا آن را نذرت کنم اما خداوند فرمود این دختر الهی است و هیچ پسری به پای او نخواهد رسید.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: این صراحت قرآن کریم است که مادر می تواند فرزند خود را نذر خدا، جبهه، حوزه علمیه، خیر و خدمت به نهضت  سالار شهیدان بکند.

وی ادامه داد: این کار معامله با خداست، تجارت با حق تعالی می باشد که بچه را از اول در پایگاه نور مستقر نموده و با معنویت بیمه کرده است.

جهان زیر پرچم علی اصغر(ع) رفت
امام جمعه موقت تهران با تشکر از متولیان برگزاری همایش روز جهانی شیرخوارگان حسینی اظهار داشت: خداوند بانیان این حرکت را خیر بدهد که این ابتکار و حرکتشان امروز جهانی شده است و در کشورهای مختلف جهان و شهرهای کشورمان امروز پرچم علی اصغر(ع) زده شده است و جهان امروز زیر پرچم علی اصغر(ع) آمده است.

داعشی ها ادامه دهنده کودک کشان و تشنه کشان عاشورا
وی ادامه داد: تمام مذاهب و مکاتب، حق را به امام حسین(ع) می دهند که شیرخواره اش را آورد و این قوم کودک کش و تشنه کش بود و به شیرخوار هم رحم ننمود که امروز ادامه دهنده راه این قوم ظالم داعشی ها و تکفیری ها هستند و شما مردم عزیز عاشورایی ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستید که حتی از بچه های خود امروز مایه گذاشتید.

سه پیامبر که در کودکی به نبوت رسیدند
آیت الله صدیقی به سه پیامبر که در کودکی به نبوت رسیدند اشاره و بیان داشت: خدای متعال در قرآن کریم سه پیامبر را معرفی می کند که در کودکی به نبوت رسیدند که اولین آنها حضرت عیسی(ع) است که مادرش نذر نموده بود.

وی دومین پیامبر را حضرت یحیی(ع) دانست و گفت: دومین پیامبری که در کودکی پیغمبر شد پسرخاله حضرت عیسی(ع) ، حضرت یحیی(ع) بود که در کودکی پیغمبر شد و در نوجوانی شهید گردید.

صدیقی ادامه داد: حضرت سلیمان نبی سومین پیامبری بود که در کودکی به پیغمبری رسید.

سه امام که در کودکی به امامت رسیدند
تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران به سه امام که در کودکی به امامت رسیدند اشاره و بیان داشت: سه امام هم داریم که در کودکی صاحب ولایت مطلقه و رهبر بشر و امام عالمیان شدند که اولین آنها حضرت جواد الائمه(ع) ، دومین حضرت امام هادی(ع) و سومین صاحب الزمان حضرت حجت بن الحسن(عج) است.

سه شهید کودک
آیت الله صدیقی در ادامه به سه شهید کودک که جز الگوهای شهداست اشاره و افزود: در میان شهدا سه کودک شهید باب الحوائج هستند که دو کودک شیرخوار امام حسین(ع) اولین حضرت علی اصغر(ع)،دومین عبدالله رضی و فرزند امام حسن(ع) عبدالله بن الحسن(ع) می باشد که در عاشورا به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنانش گفت: امروز بانوان دلداده به رباب، آمدند با امام بیعت کنند و بگویند که ما در صحنه حاضریم و اعلام می کنیم ای کاش در کربلا بودیم و این بچه هایمان را سپر علی اصغر(ع) می کردیم.

وی افزود: آنهایی که بچه ندارند نذر کنند که خدا به آنها بچه ای عنایت کند و سال آینده آن بچه را در این همایش بیاورند.

قرائت نذرنامه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی راس ساعت 10
بعد از پایان سخنان آیت الله صدیقی ، راس ساعت 10 صبح همزمان به سراسر جهان که این همایش جهانی برگزار می شود نذرنامه مادران شیرخوار قرائت گردید.

در بخشی از این نذرنامه آمده است: « یا صاحب الزمان(عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم او را برای ظهور نزدیکت برگزیر و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی اصغر ادرکنی».

مادران شیرخوارگان با قرائت این نذرنامه فرزندان خود را نذر سرباز شش ماهه حسین بن علی(ع) نمودند و در ادامه با مرثیه و مداحی برای شهادت سالار شهیدان و علی اصغر(ع) به سوگ نشستند.

شایان ذکر است،به گفته داود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ،این همایش از سال 1382 آغاز شد که در سال اول این مراسم در ۸ شهر و کشورهای عراق و بحرین برگزار شد و در دومین سالش به ۵۴ جلسه رسید و در سال سوم در ۲۱۳ شهر و امسال در بیش از ۴ هزار نقطه از ایران و ۴۱ کشور این مراسم برگزار می‌شود؛ از جمله کشورهایی که این مراسم در آن‌ها برگزار می‌شود، ۱۴ ایالت آمریکا، از جمله کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و... است. همچنین در کشورهای هند، انگلیس، اندونزی، آلمان، سنگاپور، سوریه، آذربایجان، کشمیر، بنگلادش، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، مکزیک، کلمبیا، ونزوئلا، آمریکا جنوبی، پاکستان، عراق، ترکیه، تاجیکستان، قطر، عمان و روسیه نیز این مراسم برگزار می‌شود و در ایران بیش از ۳۵۰۰ جلسه، عراق ۱۰۰ جلسه، ترکیه ۳۵ جلسه، بحرین ۱۵ جلسه، قطر ۱۰ جلسه، عمان ۱۰ جلسه، عربستان ۲۵ جلسه و در افغانستان ۳۵ جلسه، برگزار شد.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha