شیرخوارگان حسینی مهدی زهرا(س) را تنها نمی‌گذارند
کد خبر: 3536163
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

شیرخوارگان حسینی مهدی زهرا(س) را تنها نمی‌گذارند

گروه اجتماعی: امروز مادران سرزمینمان کودکان شش ماهه خود را به یاد بزرگ مرد کوچک کربلا نذر راه حسین(ع) کردند تا در مکتب حسینی مهدوی بار بیایند و از گهواره‌ها شیرخوارگان حسینی مهدی زهرا(س) را تنها نگذارند.

قرار کودکان پاک و معصوممان به یاد بزرگ مرد کوچک کربلا علی اصغر(ع) در مصلی امام خمینی(ره) اهواز بود. یک به یک می آمدند تا در میعادی دوباره عهد خود را تجدید کنند؛ عهدی به بلندای حادثه کربلا و پاکی خون علی اصغر بن حسین(ع).


لباس‌های تن کودکان، نمادی از لباس حضرت علی اصغر(ع) است. سربند یا زهرا(س)، یا حسین(ع)، یا علی اصغر(ع) بر سر بچه‌های شیرخوار خودنمایی می کند. از در ورودی مصلی، می شود جمعیت را بهتر دید. مردم پیاده به سمت محل برگزاری مراسم حرکت می‌کنند.


بیشتر کودکان حتی نمی توانند راه بروند اما گویی می‌دانند که در وعده گاهی حاضر می‌شوند. وعده گاهی که بشارت گسترش اسلام را با پیروی آنها از امامشان را به دنیا می‌دهد. اینها قرار است سربازی پارکاب برای مولایشان باشند. چه خوب که جمعه است، چه خوب که کودکانمان به جان بدانند صاحب الزمان(عج) یار می‌خواهد.


رخت عزا بر تن به همراه مادران و پدرانشان در بزرگترین وعده گاه کودکانه دنیا آمده بودند تا بگویند کوچک و بزرگ نمی شناسند می خواهند همه سرباز امامشان باشند با دلهای پاکشان می گویند همانند سرمشقشان علی اصغر که امام زمان خود را تنها نگذاشت آنها هم مهدی زهرا را تنها نخواهند گذاشت.


مادران طفلانشان را از کودکی برای همان 313 یار صاحب الزمان آماده می کنند. کودکان آمده بودند تا برای همیشه دست بیعت را به امشان دهند تا عاشورایی دیگر رقم نخورد.


همانند علی اصغر معصومیت از چهره و نگاهشان لبریز است؛ آمده‌اند تا حسینی و بلکه مهدوی بار بیایند. آمده‌اند تا در گهواره همانند علی اصغر(ع) بزرگ شوند و در روز موعود امامشان را تنها نگذارند.


تاریخ هیچگاه مظلومترین و گواه ترین کودک شهید دشت کربلا را فراموش نخواهد کرد و روز جهانی علی اصغر‌(ع) روزی برای همه تمام تاریخ است تا هیچگاه از یادمان نرود مقابله با ظلم و بدی بزرگ و کودک نمی شناسد.

captcha