فعالیت بیش از 90 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در روستاهای ریگان
کد خبر: 3536910
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
نعمتی اعلام کرد:

فعالیت بیش از 90 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در روستاهای ریگان

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان گفت: بیش از 90 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در روستاهای محروم شهرستان ریگان به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‎الاسلام منصور نعمتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان دیروز یکشنبه، 18 مهر در مراسم عزاداری در روستاهای بخش گنبکی ریگان گفت: کانون‎های فرهنگی هنری مساجد روستاهایی که به هم نزدیک هستند با راه‎اندازی هیأت‌های عزاداری آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان را برگزار می‎کنند.
وی افزود: این کانون‎ها هر روز در یکی از روستاها حضور می‎یابند و بر همین اساس همچنان بر جمعیت عزاداران افزوده می‎شود.
حجت‎الاسلام نعمتی تصریح کرد: عزاداری روستا به روستا توسط کانون‎های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تا پایان ماه محرم و صفر در شهرستان ریگان انجام می‎شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان ادامه داد: در این مراسم که در قالب کاروان‎های عزاداری در روستاهای شهرستان انجام می‌شود، مردم پس از طی مسافت‎های طولانی خود را به روستاهای هم‌جوار می‎رسانند.
وی افزود: این کاروان‎های عزاداری بعد از اتمام نماز ظهر و عصر با آماده‎سازی هیأت عزاداری کیلومترها راه را طی می‎کنند تا خود را به روستاهای مد نظر برسانند.
حجت‎الاسلام نعمتی عنوان کرد: با اجرای این طرح اتحاد و انسجام عزاداران حسینی در روستاهای شهرستان ریگان به نمایش گذاشته می‎شود.
وی گفت: با توجه به اینکه بعد مسافت در تعدادی از روستاها زیاد است، کاروان‎های عزاداری بعد از نماز ظهر و عصر حرکت و قبل از نماز مغرب و عشا در روستاها حضور می‎یابند و عزاداری را انجام می‎دهند.
حجت‎الاسلام نعمتی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 90 کانون فرهنگی هنری مساجد در روستاهای محروم شهرستان ریگان وجود دارد، این طرح در این روستاها در حال اجراست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان ادامه داد: طرح کاروان عزاداری روستا به روستا در مناطق عشایری و صعب‎العبور شهرستان نیز انجام می‎شود.
وی تأکید کرد: با راه‎اندازی این کاروان‎ها بر شکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان افزوده و از رونق خاصی برخوردار شده است.
captcha