طرح شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور اجرا می‌شود
کد خبر: 3541948
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

طرح شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور اجرا می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از اجرای طرح «شورای تهذیب» در مدارس علمیه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از بخش اطلاع‌رسانی معاونت تهذیب حوزهای علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی با اشاره به اهمیت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی در مدارس گفت: امروز اخلاق و تربیت از نیازهای اساسی هر طلبه است که باید در مدارس علمیه این مهم به صورت نظام‌مند درآمده و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های  بومی هر استان در مدارس نهادینه شود.
وی ادامه داد: بر اساس آسیب‌شناسایی‌های انجام شده نگاه صرفا آموزشی در زمینه اخلاق و تربیت تاثیرگذار نبوده و این مهم به همراه وابستگی مدارس علمیه مدارس در امور تهذیبی به ستاد، به مرور باعث بروز برخی از مسائل در زمینه تربیت اخلاقی طلاب خواهد شد.
مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: این دفتر این طرح را با هدف شناسایی آسیب‌های احتمالی در فرآیند تربیت اخلاقی طلاب و نیازسنجی نسبی از سطح مدارس علمیه سراسر کشور همچنین افزایش توانمندی‌های مراکز استانی در عرصه‌های تربیتی و اخلاقی با رویکرد ایجاد خودکفایی و استقلال طرح جهاد تربیتی اخلاقی مدیران و اساتید مدارس را از سال گذشته در کشور آغاز کرده که با استقبال خوبی از طرف مدیران مراکز استانی و معاونین تهذیب رو به رو شده است.
وی در ادامه به گام‌های بعدی این طرح اشاره کرده و افزود: در گام دوم و در جهت بهره­‌مندی از همه­ ظرفیت‌های تربیتی موجود در مدارس که اهم آنها نیروی انسانی است،(مدیر، معاون تهذیب، استاد و طلاب نخبه) با تاکید بر گسترش اخلاق و معنویت در حوزه، طرحی در قالب «شورای تهذیبی» تدوین شد.
حسینی درباره این طرح گفت: شورای تهذیبی ترکیبی از مدیر، استاد، معاون تهذیب و جمعی از طلاب نخبه و البته اخلاقی در مدراس علمیه است که مجموعه برنامه‌های تهذیبی حوزه را طبق نیازسنجی انجام شده در مدرسه، تدوین و جهت اجرا به مدیر مدرسه پیشنهاد خواهد داد.
وی، ارتقاء سطح معنویت و اخلاقی طلاب؛ ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌های تهذیبی؛ رفع مشکلات و موانع تهذیبی، تقویت دغدغه‌های تهذیبی بین کادر مدیریتی، اساتید و طلاب را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول در هر استان در یک مدرسه برگزار می‌شود، افزود: این تعداد مدرسه به عنوان آزمایشی بوده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک کل مدارس کشور را طبق جدول و تقویم اجرایی  پوشش دهیم.
حسینی، با یادآوری اینکه ،این طرح از مدرسه علمیه آقا ضیاءالدین شهرستان اراک آغاز شده است، گفت: این طرح به طور کامل برنامه‌ریزی و زمان ‌بندی شده و در مرحله اول و در مدت سه ماه، این طرح در سه مدرسه علمیه کشور اجرا  و به تدریج دامنه این طرح در کشور افزایش خواهد یافت.
captcha