برگزاری نخستین یادواره 44 شهید هوانیروز کرمان
کد خبر: 3542033
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱

برگزاری نخستین یادواره 44 شهید هوانیروز کرمان

گروه سیاست و افتصاد: نخستین یادواره 44 شهید هوانیروز کرمان دیروز یکشنبه، 9 آبان با حضور مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: منشا اهمیت برگزاری یادواره شهدا از این است که اولین کسی که برای شهدا یادواره گرفته، خداوند متعال است و مقام شهدا را تبیین فرمود.
وی افزود: شهدای ما در دنیا همان راهی که امام حسین علیه‌السلام رفت، پیمودند و جان خود را فدای اسلام کردند.
حجت‌الاسلام علیمرادی تصریح کرد: اگر روح، فکرو بیان امام خمینی(ره) نبود، بازار شهادت و جانبازی در راه دین جریان پیدا نمی‌کرد.
حجت‌الاسلام محمد قاسم‌ وفا، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این یادواره گفت: در طول هشت سال دفاع مقس 200 هزار نفر از صفوف نیروی زمینی ارتش جدا شدند، 46 هزار نفر در نیروی زمینی ارتش شهید، 125 هزار نفر جانباز، 23 هزار نفر آزاده و حدود 3 هزار نفر جاویدالاثر هستند.
وی افزود: نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس سرمایه گذاری انسانی کرده و جان های شیرین عزیزان در کف دستشان قرار گرفته و برای انقلاب و حاکمیت قرآن کریم هدیه شده است.
حجت‌الاسلام وفا در ادامه تصریح کرد: باید فکر، برنامه و حرکت همه ما این باشد که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) هستیم و کشور ما 2 میلیون و 500 هزار نفر از جوانان را در پادگان ها آموزش داده و در جنگ به کار گرفت که این هنر بالایی است.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سرباز در همه فرهنگ‌ها به ویژه در فرهنگ اسلام عزت و احترام دارد.
حجت‌الاسلام وفا اظهارکرد: قبل از انقلاب، 30 هزار نفر مستشار امریکایی فقط در نیروی هوایی بودند و وقتی که انقلاب پیروز شد، همه آنها را ریشه‌کن کرد و حکومت اسلامی جایگزین شد.
وی تصریح کرد: گرچه گاهی تخلفاتی در سطح کشور و در بین مدیران دیده می‌شود، نباید آن را به حساب نظام اسلامی بگذاریم و امروز حکومت ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی با رهبری فرمانده معظم کل قوا در دنیا حرف برای گفتن دارد.
captcha