برگزاری 600 کرسی تلاوت قرآن در استان زنجان
کد خبر: 3543095
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
مقدمی خبر داد:

برگزاری 600 کرسی تلاوت قرآن در استان زنجان

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در کنار فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت‌های دیگری از جمله گسترش طرح تلاوت نور در سطح استان و مساجد استان زنجان پیگیری شده است که امروزه توانسته‌ایم در بیش از ۶۰۰ مرکز طرح تلاوت قرآن را احیا و گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، مرتضی مقدمی،مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان عصر دیروز 4 شنبه 12 آبان‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سال ۱۳۷۲ طبق مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که از سال ۷۲ این مرکز به نام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان کار خود را آغاز کرده است و از سال ۱۳۷۸ به‌طور تخصصی‌تر فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

نقدمی تصریح کرد: امروز در سطح مساجد استان زنجان نزدیک به ۳۲۰ کانون فرهنگی-هنری دایر شده است که از این رقم حدود ۶۰ درصد در مناطق روستایی ایجاد شده است که ۱۸۳ باب کانون فرهنگی هنری در مناطق روستایی در استان زنجان فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تاکید کرد: در کنار فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری فعالیت‌های دیگری از جمله فعالیت‌ها گسترش طرح تلاوت نور در سطح استان و مساجد استان زنجان پیگیری شده است که امروزه توانسته‌ایم در بیش از ۶۰۰ مرکز طرح تلاوت قرآن را احیا و گسترش دهیم که این طرح فراگیرترین طرح قرآنی کشور است.

وی تصریح کرد: در کنار این مباحث بحث اوقات فراغت را در استان داشتیم که حدود ۲۸۰ باب پایگاه اوقات فراغت را در سطح استان داشتیم و با ۲۴ نوع کلاس‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری و قرآنی که ۱۷ هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت‌ کرده بودند و یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های اوقات فراغتی استان را این کانون‌ها اجرا می‌کردند همچنین از برنامه‌های دیگر این دبیرخانه جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان بود که در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان با ۲۰۰ شرکت‌کننده در روزهای اخیر برگزار شد.

مقدمی تاکید کرد: امسال پنجمین دوره سوگواره ملی فرهنگی-مذهبی «خامس آل عبا» به مناسبت ایام محرم و صفر در استان زنجان برگزار می‌شود. این برنامه در استان زنجان تدوین و طراحی شده است و امرور از همه استان‌های کشور شرکت‌کننده دارد و همه ساله به تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود.

captcha