دانش‌آموزان و دانشجویان کتاب انسان 250 ساله رهبری را بخوانند
کد خبر: 3543170
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
تولیت آستان قدس رضوی:

دانش‌آموزان و دانشجویان کتاب انسان 250 ساله رهبری را بخوانند

گروه سیاست و اقتصاد: تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کتاب انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب را دانش‌آموزان و دانشجویان مطالعه کنند تا دریابند که گفتمان امامان ما در ضدیت با استکبار چه از نوع اموی و چه از نوع عباسی، گفتمانی یکسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت 13 آبان‌ماه در مشهد اظهار کرد: مردم در دوران قبل از انقلاب هم اعمال عبادی از جمله نماز، روزه و عزاداری انجام می‌دادند اما نظام حاکم بر این مملکت نظام دینی نبود.
شاخصه‌های نظام دینی
وی با بیان اینکه نظام دینی دارای سه شاخه اصلی است، افزود: رأس این نظام٬ ولی فقیه جامع‌الشرایط است که حاکمیتش همان حاکمیت پیغمبر(ص) و اهل بیت نبوت است. روابط در جامعه اسلامی بر اساس دین و آموزه‌های قرآنی است و مردم از امام آموخته‌اند که همواره ضدیت و مبارزه خود را نسبت به مستبکران به عنوان اصلی اساسی مورد توجه قرار دهند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تولّی و تبرّی با هم توأم هستند، تصریح کرد: دلدادگی به خدای متعال با دوستی دشمنان خدا سازگار نیست بنابراین تبرّی جستن از دشمنان یک اصل اساسی اسلام و انقلاب است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: انقلاب امام راحل به ما مبارزه با استکبار را آموخت و به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه با استبداد و بیرون رفتن مستبدان از این کشور محقق شد.
تسخیر لانه جاسوسی؛ انقلاب دوم ایران
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی و افشا کردن اسناد آمریکایی‌ها در ایران از سوی دانشجویان که مبارزه با جریان استعمار بود را «انقلاب دوم» در کشور خوانده‌اند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: اگر تنها انقلاب شکل می‌گرفت و لانه جاسوسی و سفارت آمریکا به عنوان مرکز شیطنت در این کشور باقی می‌ماند، بدون شک ما نیز مانند کشورهایی بودیم که با یک حرکت انقلابی، حکومت را به دلخواه خود تعیین کردند اما چون ریشه فساد از بین نرفته بود، پس از مدتی با رایزنی‌، توطئه و نفوذ، بار دیگر  آن فردی را که از در بیرون کرده بودیم از پنجره وارد می‌شد.
وی با بیان اینکه «نه شرقی، نه غربی» در نظام ما یک اصل برای حاکمیت الله است، تصریح کرد: نام گرفتن روز 13 آبان به روز «مبارزه با استکبار» حقانیتی است تا همواره در ذهن و جان ملت ایران بماند که مبارزه با استکبار اصلی اساسی در نظام است و با گذر زمان هرگز این حرکت ضد استعماری خدشه‌دار نمی‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه امام راحل٬ آمریکا را «شیطان بزرگ» خوانده‌اند، افزود: اگر اقدامات این شیطان بزرگ در ایالات متحده آمریکا نسبت به مردم خود و منطقه از جمله قتل و کشتار مردم، تضییع حقوق مردم فلسطین و جنایت‌های حکومت‌های دست‌نشانده‌ او مثل آل سعود و آل خلیفه در دادگاهی عادلانه مورد بررسی قرار گیرد، همه متوجه می‌شوند که بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در عالم٬ آمریکا است.
وی با اشاره به این به فرموده رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان مبنی بر اینکه کسانی که فکر می‌کنند رابطه ما با آمریکا مشکل‌گشاست، سخت در اشتباهند، مستکبران اعتقادی به میثاق و پیمان ندارند، عنوان کرد: در جریان برجام٬ عهدشکنی آمریکا برای همه روشن شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: واقعیت اجتناب‌ناپذیر امروز چیزی است که بر زبان کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا جاری می‌شود و به طور رسمی اعلام می‌کنند هنرِ ما فقط از بین بردن حیات انسانی و کشورگشایی است.
اقتصاد مقاومتی؛ راه حل مشکلات
وی با بیان اینکه در سیره و سلوک هیچ یک از امامان ما کنار آمدن با دشمن و استکبار مطقا وجود ندارد، عنوان کرد: راه حل برون‌رفت ما از مشکلات٬ رابطه با آمریکا و غرب نیست بلکه تنها راه حل اقتصاد مقاومتی است.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کتاب انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب را دانش‌آموزان و دانشجویان مطالعه کنند تا دریابند که گفتمان امامان ما در ضدیت با استکبار چه از نوع اموی و چه از نوع عباسی، گفتمانی یکسان است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد: دشمن به دنبال نفوذ از هر حوزه‌ای است و تنها راهکار مبارزه با نفوذ آمریکا٬ انقلابی اندیشیدن و انقلابی ماندن است.
captcha