«لبیک یا حسین» اعلام برائت از استکبار است
کد خبر: 3544258
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
تولیت آستان قدس رضوی:

«لبیک یا حسین» اعلام برائت از استکبار است

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بدرقه خادمان زائران پیاده اربعین حسینی با بیان اینکه معنای فریاد «لبیک یا حسین» اعلام برائت از ظلم و استکبار و مبارزه همیشگی و ابدی با کژی‌‌ها و پلیدی‌های‌ ظالمان عالم است، گفت: فریاد «لبیک یا حسین»، فریاد ادامه راه نهضت حسینی و مبارزه با هر ظلم و ستم و بیزاری جستن از هر ذلتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه گذشته٬ ۱۷ آبان‌ماه در مراسم بدرقه خادمان اربعین حسینی که در صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی برگزار شد، گفت: لبیک یا حسین(ع) به معنی مبارزه همیشگی و ابدی با کژی‌‌ها و پلیدی‌های‌ ظالمان عالم و پاسخ به فریاد استغاثه امام حسین(ع) در دوران حاضر است.
وی افزود: پیاده‌روی و شرکت در اجتماع عظیم شیعیان در اربعین حسینی نیز جلوه‌ای از عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) و ایمان به پروردگار متعال است زیرا در میان مسلمانان، دلدادگان به امام حسین(ع) در زمره ممتازان هستند چراکه آن‌ها با تأسی به نهضت حسینی٬ راه آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم را می‌پیمایند و عزتمندان جهان هستند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه وجه مشترک تمام عازمان به سفر روحانی اربعین، عشق به اهل بیت(ع) است، اظهار کرد:  هدف زیارت اربعین گره خوردن زندگی مادی انسان با عاشورا و متعاقب آن پیوند حیات اخروی با سالار شهیدان است.
 وی با اشاره به اینکه ارتباط با عاشورا، ارتباط با همه کمالات عالی نفسانی و انسانی و حفظ پیوند با نهضت حسینی است، یادآور شد: ارتباط با عاشورا موجب حفظ ارتباط با آموزه‌های الهی برای بشریت در تمام نسل‌ها و اعصار می‌شود و راهپیمایی اربعین نیز نشانه برافراشته شدن پرچم عاشورا است.
رئیسی با بیان اینکه پرچم عاشورا، پرچم اصلاح‌گری، امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها است، یادآور شد: هنوز راه و نهضت حسینی در مبارزه با ظالمان و مستکبران عالم ادامه دارد و حسینیان هیچگاه با یزیدیان سازش و تسامح نخواهند کرد زیرا جریان حسینی٬ راه خدا محوری و جریان یزیدی٬ راه خودمحوری و استکبار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری٬ راهپیمایی اربعین را شکوهمندترین اجتماع بشریت دانست و افزود:  وجه تمایز این اجتماع با دیگر اجتماعات بشری٬ دلدادگی به خداوند و عشق به اهل بیت(ع) است و هیچ اجتماعی در کره زمین به شکوه‌ اربعین وجود ندارد.
رئیسی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز جلوه‌ای از نهضت عاشورای حسینی است و در حال حاضر نیز مردم لبنان، فلسطین، بحرین و ...درس ایستادگی و مقاومت، آزادگی و عزت را از انقلاب ما آموخته‌اند.
وی در ادامه به عملیات تروریستی اخیر سامرا که شهادت جمعی از زائران ایرانی را به دنبال داشت، اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها و نظام سلطه‌ای که آن‌ها را رهبری می‌کنند، تصور دارند با این قبیل جنایات می‌توانند بر اجتماع اربعین تاثیر گذاشته و آن را کم فروغ کنند، این در حالی است که این اقدامات مذبوحانه بر اراده مستحکم حسینیان٬ کوچکترین تاثیری نخواهد داشت و تردیدی ندارم اجتماع امسال اربعین یکی از باشکوه‌ترین اجتماعات دوران خواهد بود.
captcha