انسانیت انسان‌ها در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد
کد خبر: 3545388
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

انسانیت انسان‌ها در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انسانیت انسان‌ها در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد، گفت: در پرتو ارتباط انسان با وحی و قرآن است که انسانیت یک انسان رقم می‌خورد، قطعاً انسانی که با وحی مرتبط نباشد انسانیت او رقم نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه، 22 آبان‌ماه در آیین اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این برنامه قرآنی، اظهار کرد: انسانیت انسان‌ها در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه قرآن نیاز به تبیین و مفسر دارد، گفت: در پرتو ارتباط انسان با وحی و قرآن است که انسانیت یک انسان رقم می‌خورد، قطعا انسانی که با وحی مرتبط نباشد، انسانیت او رقم نمی‌خورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه انسان‌ها دارای دو کرامت ذاتی و اکتسابی هستند، عنوان کرد: همه انسان‌هایی که بر روی این کره خاکی در حال زندگی کردن هستند، کرامت ذاتی دارند اما کرامت اکتسابی آن است که در پرتو قرآن و عترت کسب شود.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در جامعه جهانی، ایران اسلامی پرچمدار کرامت است، تصریح کرد: ایران اسلامی افتخار دارد که پرچمدار دفاع از کرامت انسانی و مبارزه با ظلم و زور است.
وی با بیان اینکه اگر در مقابل شیطان درون و برون استقامت کردیم، انسانی دارای کرامت هستیم، ابراز کرد: آنچه که در عصر حاضر باید با آن مبارزه کرد، دشمنانی هستند که در عراق، یمن، بحرین و ... در حال انجام اقداماتی شیطانی‌اند.   
وی یادآور شد: حضور آینده‌سازان کشور در فعالیت‌های قرآنی سبب افتخار است و بر اساس وعده الهی، رتبه برتر و نردبان ترقی برای قاریان و حافظان قرآن حتمی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این مطلب که افرادی که آموزه‌های قرآنی را در جامعه تبیین می‌کنند، یک برنده قرآنی هستند، بیان کرد: هر کس که توفیق حضور در محضر قرآن را دارد، به‌خصوص حاضران در این رقابت نورانی همه پیروز هستند.
captcha