پلاک‌کوبی موقوفات لرستان به‌نام واقفان آن‌ها
کد خبر: 3545823
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
خاکباز خبر داد:

پلاک‌کوبی موقوفات لرستان به‌نام واقفان آن‌ها

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به این‌که یکی‌از برنامه‌های اوقاف پلاک‌کوبی موقوفات به‌نام واقفان است، گفت: همچنین در نظر داریم نیت واقف را در کنار پلاک‌ها نصب کنیم و در صورت امکان نیز وقف‌نامه مکان موقوفه را نیز نصب خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، دوشنبه، 24 آبان‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، گفت: 11 آذرماه همایش وقف و حوزه علمیه با برگزاری نشست تخصصی با نخبگان قرآنی، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه وقف در مصلی الغدیر و امامزادگان شاخص استان در روز 12 آذرماه، عنوان کرد: در استان لرستان 10 امامزاده شاخص ملی داریم که از میان آن‌ها دو امامزاده هم‌تراز امامزاده شاه‌چراغ و امامزاده عبدالعظیم حسنی است.
خاکباز با اشاره به برگزاری همایش «وقف و سلامت» با حضور جامعه پزشکی در روز 13 آذرماه، بیان کرد: بزرگ‌ترین حمایت از جامعه پزشکی از کانال اوقاف بوده است به‌طوری‌که در سال گذشته یک میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وقفی برای بیمارستان بروجرد خریداری شد و همچنین درمانگاه وقفی در این شهرستان درحال ساخت است که نیت واقف آن بر این است که درمان در این درمانگاه با نیمی از هزینه انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان ادامه داد: وقف در استان لرستان با موقوفاتی مانند موقوفه سید احمد مدنی با 950 سال قدمت، دارای قدمت بالایی است، همچنین 1350 هکتار زمین برای هزینه در مراسم لیالی قدر در شهرستان ازنا وقف شده است که این موقوفه نیز قدمت بالایی دارد.
وی با اشاره به این‌که روز 14 آذرماه به دیدار با خانواده شهدا اختصاص دارد، عنوان کرد: روز 15 آذرماه نشست تخصصی «یاوران وقف» با حضور واقفینی که در قید حیات هستند و فرزندان واقفینی که دستشان از دنیا کوتاه شده، برگزار می‌شود.
خاکباز ادامه داد: در این نشست نکته نظرات واقفین و نمایندگان آن‌ها را در رابطه با چگونگی احیای موقوفات جویا خواهیم شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به این‌که یکی‌از برنامه‌های اوقاف پلاک‌کوبی موقوفات به‌نام واقف است، عنوان کرد: همچنین در نظر داریم نیت واقف را در کنار پلاک‌ها نصب کنیم و در صورت امکان نیز وقف‌نامه مکان موقوفه را نیز نصب خواهیم کرد. روز 16 آذرماه نیز نشست تخصصی با دانشگاه‌ها و اساتید آن‌ها برگزار خواهد شد.
افزایش 200 درصد درآمد بقاع متبرکه لرستان
خاکباز با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ «عالم واقف» با محوریت آیت‌الله قاضی در اسفندماه امسال در استان، اظهار کرد: 17 آذرماه؛ و برای اولین‌بار در استان همایش تجلیل از 100 دانش‌آموز و نخبه برتر استان توسط بنیاد البرز و طبق نیت واقف آن، برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در رابطه با آزادسازی حریم امامزاده زیدبن علی(ع) خرم‌آباد، افزود: 96 مغازه از مغازه‌های اطراف امامزاده موقوفه هستند و کسبه بازار همکاری لازم را برای تخلیه آن‌ها ندارند، اگر نتوانیم آن‌ها را راضی کنیم مجبور هستیم که به قوه قضاییه متوسل شویم.
وی گفت: از زمان حضور بنده در سمت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تا به امروز، درآمد امامزادگان بالای 200 درصد افزایش داشته است، به‌عنوان مثال امامطاده احمد پلدختر بنای بقعه و راه ارتباطی مناسبی نداشت که با حضور بخش خصوصی راه ارتباطی درست شده و با درآمد خود امامزاده و وام 600 میلیون تومانی که برای ساخت آن گرفته شده، بقعه آن نوسازی شده و زائرسرا برای ان تهیه شده است، و درامد آن نیز برای برق‌رسانی و آبرسانی و کارهای زیربنایی دیگر که باقی مانده صرف می‌شود.
captcha