25 آبان، نمایش ایثارگری و بصیرت مردم اصفهان بود
کد خبر: 3546195
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

25 آبان، نمایش ایثارگری و بصیرت مردم اصفهان بود

گروه فرهنگی: رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان با اشاره به سالروز 25 آبان سال 61 در اصفهان، گفت: این روز نمایانگر فداکاری و رشادت مردم اصفهان در جریان دفاع مقدس و حاکی از فهم و بصیرت بالای آن‌هاست.

سیدعلی نکویی، رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: مردم اصفهان هم به لحاظ مبارزاتی و هم به لحاظ عشق و علاقه نسبت به اهل‌بیت، سابقه درخشانی دارند و در جریان انقلاب اسلامی، هم در قالب مبارزه مسلحانه و هم در قالب مبارزه فرهنگی از طریق کادرسازی و برپایی مراسم عزاداری که کم نظیر بود، فعالیت می‌کردند و همه این‌ها اصفهان را به یکی از قطب‌های مهم نهضت مبارزه با حکومت ستم شاهی تبدیل کرد.
وی افزود: مردم استان با آگاهی، علاقمندی، ایثار، فداکاری، تعهد و مسئولیت‌پذیری، در حفظ انقلاب و سازندگی کشور کوشیدند. با آغاز جنگ تحمیلی نیز نیروهای مخلص و فداکار استان، دعوت حضرت امام(ره) را لبیک گفته و در جبهه‌ها حضور پیدا کردند. لشکر 14 امام حسین(ع) و لشکر 8 نجف اشرف گواهی بر فداکاری و ایثار مردم اصفهان است.
نکویی با اشاره به روز 25 آبان سال 61، گفت: این روز نشان دهنده اوج فداکاری مردم استان در جریان جنگ تحمیلی بوده و دو نکته در این خصوص قابل تأمل است؛ یکی تعداد شهدا و تشیع بی‌نظیری که از آن‌ها به عمل آمد و دیگری اعزام نیرو در همان روز که قاعدتا با تحلیل مادی، وقتی در یک روز تعداد قابل توجهی شهید تشییع شود، تأثیر منفی بر مردم گذاشته و اعزام نیرو را کمتر می‌کند؛ ولی مردم فداکار، مبارز و ایثارگر اصفهان با دیدی عمیق و روحی مبارز همچنان مانند قبل عازم جبهه‌های جنگ می‌شدند.
وی ادامه داد: به هر حال اصفهان به عنوان یک مرکز علمی، انقلابی، شیعی و ولایی با مردمی فهیم، توانمند و مبارز، جایگاهی کم نظیر و ارزشمند در سطح کشور دارد و همه به این حقیقت اقرار می‌کنند.
رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان تأکید کرد: گذشت زمان بسیاری از حواث و وقایع نظیر رشادت‌های مردم در جریان دفاع مقدس را کمرنگ می‌کند. باید با یک برنامه‌ریزی صحیح برای رساندن پیام انقلاب و شهدا به نسل جوان تلاش کنیم.
captcha