ترویج نماز زمینه‌ساز حرکتی مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3550468
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

ترویج نماز زمینه‌ساز حرکتی مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تأثیر نماز در تقویت تقوا و پاکسازی درونی از رذایل اخلاقی، گفت: ترویج نماز در جامعه زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز، 13 آذر در همایش پیش‌کنگره اجلاس نماز که در سالن دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: خروجی نماز باید تربیت، مسئولیت شناسی و وفای به عهد باشد چراکه نماز به تنهایی موضوعیت ندارد و ابزاری برای رشد و تعالی‌بخشی جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه نماز جامعه را از تمام اختلافات و ناهنجاری‌ها محفوظ نگه می‌دارد، افزود: همه باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که با اقامه نماز جامعه را سلامت نگه داریم و در همین راستا امیدواریم نمازی که در ادارات اقامه می‌شود به بهترین شکل برگزار شود و از برنامه‌ها، فکرها و طرح‌ها برای رونق‌بخشی به این امر مقدس بیشتر بهره ببریم.
این مسئول بیان کرد: خوشبختانه دستگاه قضا دراستان البرز و کشور اهتمام ویژه‌ای به نمازدارد و نماز یکی از ارکان مهم دردستگاه قضا بوده که توجه ویژه به این مهم دارد که نمونه آن برتری دادگستری استان البرز به عنوان رتبه برتر دردستگاه‌های استانی بوده است.
احمد فاضلیان، گفت: توجه به مسئله نماز به ویژه برای کسانی که مجری عدالت هستند یک ضرورت است و ما نیز تلاش می‌کنیم موارد مهم درزمینه تشریح توسعه فرهنگ نماز را در دادگستری گسترش دهیم.
وی در پایان به برگزاری اجلاس نماز در البرز اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین کنگره‌ای فرصت ارزشمندی فراهم شده تا مفاهیم دینی بیشتر پرداخته شود.
captcha