آیت‌الله شرعی در گذشت
کد خبر: 3558435
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

آیت‌الله شرعی در گذشت

گروه حوزه علمیه: آیت‌الله شرعی، مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران کشور صبح امروز درگذشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله محمدعلی شرعی، مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران کشور، صبح امروز به ملکوت اعلی پیوست.
خبرگزاری ایکنا ارتحال آیت‌الله شرعی را به بازماندگان ایشان و نیز به جامعه حوزوی کشور، تسلیت عرض می‌کند.

آیت‌الله محمدعلی شرعی متولد سال 1314 شمسی در شهر داراب بود، وی در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و پدرش از علمای بزرگ و مبارز نواحی داراب بود. شرعی پس از سال‌ها مجاهدت در عرصه فرهنگی و سیاسی صبح امروز، 12 دی‌ماه در سن 81 سالگی درگذشت.
شرعی دروس سطح را نزد مرحوم آقا سید‌محمد یثربی، حاج‌‌شیخ‌ احمد زرندی‌، حاج‌ شیخ‌ حسین‌ مؤمن‌‌شیرازی،‌ آقای‌ ربانی‌خراسانی‌، حاج‌‌شیخ‌ رحمة‌الله‌ فشاركی‌، آیت‌الله ستوده‌ و آیت‌الله شب‌زنده‌دار بود. همچنین وی از محضر آیات مشکینی، سلطانی و حرم پناهی و امام خمینی(ره) استفاده کرد.
وی پس از بازسازی مدرسه رضویه به پیشنهاد شهید آیت‌الله قدوسی به اداره آن نهاد پرداخته و پس از آشنایی با شهید مطهری مقدمات تدریس ایشان در قم و مدرسه رضویه را ایجاد کرد.
شرعی با گرویدن به نهضت امام خمینی(ره) در عاشورای‌ سال‌ 1342 در‌ مشهد اردهال و در پی تبلیغ نهضت توسط‌ ژاندارمری‌ دستگير شد. همچنین در ایام تبعید امام خمینی(ره) در عراق به نزد ایشان رفته و در بازگشت، پیام صوتی امام در خصوص تحریم انتخابات را تکثیر کرد. پس از انقلاب نیز وی در نخستین‌ سال‌های‌ جامعه‌ مدرسين‌ به‌ پيشنهاد آیت‌الله‌ ربانی‌شيرازی‌ به‌ عضويت‌ آن‌ درآمد و در تمام‌ فعاليت‌های‌ سياسی آن‌ حضور فعال داشت. همچنین شرعی نماینده مردم قم در دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی بود.
وی پس از انقلاب اسلامی فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی زیادی را انجام داد که یکی از آنها اقدامات موثر برای تاسیس حوزه علمیه خواهران بود که چندین سال به عنوان ریاست این حوزه فعالیت کرد. از جمله اقدامات فرهنگی دیگر شرعی، اقدام به تاسیس انتشارات تاسوعا در زمینه مطالعات عاشورا بود.
captcha