5000 نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دسترس زائران حرم رضوی قرار گرفت
کد خبر: 3559827
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

5000 نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دسترس زائران حرم رضوی قرار گرفت

کانون خبرنگاران نبأ: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: قفسه‌های ادعیه حرم امام رضا(ع) که شامل قرآن کریم و مفاتیح‌الجنان است، مزین به 5000 جلد نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ظرفیت‌های معنوی و علمی که در حرم مطهر رضوی وجود دارد، برای بهره‌مندی و استفاده از معارف اهل بیت(ع)، از این پس زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می‌توانند در کنار کتب مقدس قرآن کریم، مفاتیح و منتخب ادعیه از کتاب­‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با طرح‌های جدید استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای زمستان سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: پیش از این نیز در ابتدای محرم سال جاری به‌منظور تسهیل در امر قرائت قرآن زائران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع)، قرآن‌هایی در قطع رحلی برای اولین بار در آستان قدس رضوی طراحی و منتشر شد و در دسترس زائران قرار گرفت.
حجت‌الاسلام حسینی درباره شمارگان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه گفت: در مرحله اول 2500 جلد از کتاب نهج‌البلاغه و 2500 جلد کتاب صحیفه سجادیه به منظور بهره‌مندی زائران در قفسه‌های کتب انوار اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی قرار گرفته است و تا پایان امسال این رقم به 12 هزار جلد خواهد رسید.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: کتاب نهج‌البلاغه با ترجمه استاد محمد دشتی و در قطع وزیری توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به چاپ رسیده است، همچنین کتاب صحیفه سجادیه با ترجمه آیت‌الله صفایی بوشهری، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری قدر ولایت به زینت طبع آراسته شده و در اختیار زائران بارگاه ملکوتی حضرت شمس‌الشموس قرار گرفته است.
وی یادآور شد: آستان قدس رضوی در نظر دارد در گام بعدی برای سهولت زائران در قرائت ادعیه و اعمال عبادی،‌ مفاتیحی با قلم و ترجمه روان در سایز رحلی منتشر کند.
مهناز امیریان
captcha