28 درصد مدارس آذربایجان غربی دارای نمازخانه مستقل هستند
کد خبر: 3562090
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

28 درصد مدارس آذربایجان غربی دارای نمازخانه مستقل هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 21 درصد مدارس استان دارای نماز خانه مستقل بود که این رقم با تلاشهای انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی به 28 درصد ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان روز پنجشنبه 23 دی ماه در دوره آموزشی طرح مبین در ارومیه افزود: از مديران و مربيان پرورشي مدارس تقاضا می شود موضوع نماز را در اولويت كاري خويش قرار دهند.
وی با اشاره به سیاستهای آموزش و پرورش اظهار کرد: اخلاق مداری و حفظ حرمت فرهنگيان و حفظ جايگاه معلم و دانش آموز سياست اول و دوري از سياست زدگي كه سمي بيش براي آموزش و پرورش نيست سياست دوم مجموعه مديريتي آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: تربیت دانش آموزان انقلابی از دغدغه های رهبر انقلاب است که باید همواره مورد توجه مسوولان آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی با تاکید برتبلیغ عملی نماز برای دانش آموزان گفت: حضور مدیران مدارس در صف اول نماز جماعت بهترین مشوق برای ترویج نماز در مدارس است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد روحانیان مدارس استان از 480 روحانی به 616 نفر افزایش یافته است و یکهزار و 400 معلم به عنوان پیش نماز نماز جماعت مدارس را اقامه می کنند.
سید مصطفوی با بیان اینکه كارهاي نكرده بسياري در آموزش و پرورش وجود دارد گفت: امكان ندارد جلسه اي در آموزش و پرورش برگزار شود و به موضوع نماز و قرآن به آن پرداخت نشود.
وی با اشاره به جایگاه مدیران مدارس افزود: جایگاه مدیران مدارس بالاتر از مديران ستادي است چراكه دانش آموزان مستقيما در اختيار آنها قرار دارند.
این دوره آموزشی دو روزه بوده و با حضور 200 نفر از مدیران مدارس متوسطه دوره دوم برگزار می شود.
طرح مبین طرحی است که با هدف مدیریت برنامه های نماز در مدارس و آشنایی مدیران با تشکیلات یاوران نماز و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در امر اقامه نماز جنماعت مدارس برگزار می شود.
طرح مبین در میان مدیران مدارس آذربایجان غربی با همکاری آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز کشور اجرا می شود همچنین اساتیدی از شهرقم برای تدریس در این دوره حضور دارند.
captcha