تکیه به توان داخلی، مهم‌ترین راه استمرار انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3567265
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

تکیه به توان داخلی، مهم‌ترین راه استمرار انقلاب اسلامی است

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه کاخک گفت: عدم اعتماد و وابستگی به دشمن، تکیه به توان داخلی، درون‌زایی و پیشرفت مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی مهم‌ترین راه حفظ استقلال و استمرار انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ولی خاکشور، امام جمعه کاخک، امروز، هشتم بهمن‌ماه در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع و مصلی حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با اشاره به 12 بهمن‌ماه، سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) و آغاز دهه مبارک فجر به تشریح اهداف امام راحل(ره) در تشکیل نظام اسلامی پرداخت و گفت: باید آرمان‌های امام خمینی(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی برای نسل جوان تبیین شود.
انقلاب اسلامی ايران الهام‌گرفته از نهضت عاشورا است
وی، انقلاب اسلامی ايران را الهام‌گرفته از نهضت عاشورا عنوان و اظهار کرد: انگيزه الهی، ايمان و خداباوری، ولايت فقيه، ايثار و فداكاری، شهادت‌طلبی و حمايت مردمی از جمله مهم‌ترين دلايل پيروزی انقلاب اسلامی بود كه برای تداوم و استمرار اين نظام اسلامی نيز ضروری است.   
امام جمعه کاخک با اشاره به بخشی از سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درباره راهکارهای تداوم نظام اسلامی، عنوان کرد: عدم اعتماد به دشمن، اتکا به توان داخلی، درون‌زایی و پیشرفت مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی مهم‌ترین راه حفظ استقلال و استمرار انقلاب اسلامی است.
موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه دانش و فناوری
حجت‌الاسلام خاکشور با مقایسه وضعیت قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: رشد جایگاه علمی ایران در دنیا، ورود به باشگاه فضایی جهان، پیوستن به کشورهای دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای و دستاوردهای حوزه نانو، دانش پزشکی و سلول‌های بنیادین تنها بخشی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه دانش و فناوری است.
وی، دهه مبارک فجر را فرصت مناسبی برای تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی و سیاسی در کشور، تأکید کرد: باید گفتمان صبر، مقاومت، ایثار و مجاهدت که جزو آرمان‌های اصولی انقلاب اسلامی است به درستی برای نسل جوان تبیین شود.
همدلی و همکاری سرمایه عظیمی است که باید در همه عرصه‌ها حفظ شود
امام جمعه کاخک با تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشان‌ها در حادثه پلاسکو، از رشادت، ایثار و جان‌فشانی آن‌ها قدردانی کرد و گفت: گرچه این حادثه برای ملت ایران تلخ و ناگوار بود ولی روحیه همدلی و همکاری که در روند امدادرسانی این حادثه وجود داشت، سرمایه عظیمی است که باید در همه عرصه‌ها حفظ شود.
حجت‌الاسلام خاکشور در خطبه‌های اول نماز جمعه با اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه، رزق و احسان را در دست خداوند متعال بیان و تأکید کرد: اخلاص یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دعا است که دعاکننده باید اعتقاد به مؤثر بودن ماسوی‌الله را از قلب خود بیرون کند و فقط چشم امید به خدای متعال داشته باشد.
captcha