کانون‌های فرهنگی مساجد مهم‌ترین پایگاه در مقابل تهاجم فرهنگی هستند
کد خبر: 3572023
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

کانون‌های فرهنگی مساجد مهم‌ترین پایگاه در مقابل تهاجم فرهنگی هستند

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد مهم‌ترین پایگاه در مقابل تهاجم فرهنگی هستند، گفت: دشمنان در تلاشند که جوانان و نوجوانان را از مساجد و مکان‌های معنوی دور کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عیسی فلاحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان امروز، 19 بهمن ماه در نشست گفتمان سازی تخصصی مسجد طراز اسلامی در سالن جلسات اداره این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان دهگلان 134 مسجد وجود دارد که باید همه آن‌ها مجهز به کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد شوند.

وی با اشاره به فعالیت 74 کانون فرهنگی - هنری مساجد در سطح مساجد شهرستان دهگلان افزود: از این تعداد 64 کانون روستایی و تعداد 10 کانون نیز شهری هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان بیان کرد: شهرستان دهگلان دارای 65 هزار نفر جمعیت هستند و به نسبت جمعیت بیشترین کانون را دارند چراکه در این شهرستان فعالیت‌های زیادی در کانون‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد مهم‌ترین پایگاه در مقابل تهاجم فرهنگی هستند، اعلام کرد: دشمنان در تلاشند که جوانان و نوجوانان را از مساجد و مکان‌های معنوی دور کنند.

فلاحی به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: مساجد نقش مؤثری در پیروزی انقلاب داشته‌اند و محل فعالیت‌های سیاسی و انقلابی برعلیه رژیم طاغوتی بوده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان یادآور شد: مساجد ظرفیت عظیمی برای گفتمان سازی طراز اسلامی هستند چراکه امروزه مساجد به سبب ارتباط ویژه خود با نسل جوان می‌توانند در راستای بسیاری از اهداف روز جامعه نقش مؤثری داشته باشد.

captcha