جهت‌گیری مسابقات قرآن به سمت روستائیان باشد
کد خبر: 3573150
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

جهت‌گیری مسابقات قرآن به سمت روستائیان باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر دوم مسابقات قرآن سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای گفت: استعدادهای قرآنی بسیار خوبی در روستاها ناشناخته باقی مانده که شایسته است به‌وسیله مسابقات قرآن شکوفا شوند، اگر اطلاع‌رسانی و حمایت از روستاییان در امور قرآنی مناسب باشد این استعدادها نخبگان قرآنی آینده می‌شوند.

حمید مسعودی، نفر دوم رشته قرائت تحقیق پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در مساجد گفت: مسابقاتی مانند «تلاوت نور» که به‌همت کانون مساجد برگزار می‌شود در رونق بخشیدن جنبه قرآنی مساجد قابل تقدیر است. 
مسعودی با اشاره به کسب رتبه اول در مسابقات«تلاوت نور» ساوه گفت: باید در برگزاری این قبیل برنامه‌ها اطلاع رسانی بیشتری شود، می‌بینیم در  بسیاری از امور غیر ضروری جامعه و حتی گاهی غیرمفید، تبلیغات گسترده می‌شود اما در باب مسابقات چنین گستردگی وجود ندارد ادارات و متولیان رسانه باید تبلیغات قرآنی را در رأس برنامه‌ها قرار دهند.
وی تأکید کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی اگر نتوانیم در بحث قرآن و نماز نوجوانان را جذب کنیم باید شاهد از دست رفتن فرصت‌ها و عمر جوانان باشیم، دغدغه نداشتن مسئولان در اطلاع رسانی مباحث قرآنی و نماز جای تأسف دارد این امر مختص مسابقات نیست بلکه در تمام شئون نماز و قرآن چنین ضعفی دیده می‌شود.
مسعودی ادامه داد: باید چنین مباحثی برای نوجوانان برجسته شود ضمن اینکه جوان باید شاهد حضور مسئولان در مباحث قرآنی از جمله مسابقات باشد گوش کردن به تلاوت قاریان نوجوان و بها دادن به زحمات آنها حتی اگر اعتبار مالی هزینه نشود انگیزه ساز است.
این قاری قرآن تصریح کرد: مسابقاتی که در سطح مساجد برگزار می‌شود به هیچ وجه  قابل مقایسه با مسابقات اوقاف و آموزش و پرورش نیست اما اقدام خوبی برای تقویت جنبه قرآنی مساجد است که نیاز به حمایت و تبلیغات بیشتری دارد. در بسیاری از روستاها استعدادهای قرآنی نهفته وجود دارد که باید از طریق همین مسابقات شناخته شوند. اگر اطلاع رسانی و حمایت از روستایان در امور قرآنی مناسب باشد این استعدادها نخبگان قرآنی آینده می‌شوند.
وی با اشاره به سرانجام کسب رتبه در مسابقات تصریح کرد: نباید افرادی که در مسابقات صاحب رتبه می‌شوند را رها کرد این استعداها باید به‌واسطه استاد توانمند به روز شوند و در مراحل بالاتر حضور داشته باشند همین که قاری و مؤذن نوجوان در مسابقات ملی شناخته می‌شود بسیار مطلوب است.
مسعودی در پایان با تأکید بر نقش حمایت معنوی از نوجوانان در امور قرآنی گفت: بسیاری از استعدادها بدون هزینه مادی آنچنانی و صرفاً با حمایت معنوی شکوفا شده‌اند نقش والدین و اساتید در این حمایت بسیار پر رنگ است، در برخی مجالس به قاریان نوجوان احترام خوبی گذاشته می‌شود و آنها را در صدر مجلس می‌نشانند این رفتارها در آینده و رفتار قرآنی نوجوان بسیار تأثیرگذار است.
captcha