امروز برای جنگ فرهنگی هیچ كاری نكردیم/ برخی‌ها بر روی فرهنگ مغلطه می‌كنند
کد خبر: 3573457
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
حقدل:

امروز برای جنگ فرهنگی هیچ كاری نكردیم/ برخی‌ها بر روی فرهنگ مغلطه می‌كنند

گروه فرهنگی: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأكید بر اینكه باید آن كاری كه در جنگ نظامی كردیم، در جنگ فرهنگی هم می‌كردیم، گفت: در جنگ نظامی كه به ما تحمیل شد یك دوم بودجه ریالی را برای جنگ گذاشتیم اما امروز برای جنگ فرهنگی چه گذاشتیم؟ چه بودجه‌ای اختصاص دادیم و چه كردیم؟ هیچ كاری نكردیم.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره ولنگاری فرهنگی گفت:‌ واقعیت این است كه عزت انقلاب در فرهنگ است و اصولاً فرهنگ ماهیت انقلاب اسلامی است.

فرهنگ هم نقطه قوت و هم نقطه آسیب‌پذیری انقلاب اسلامی است

وی، فرهنگ را هم نقطه قوت و هم نقطه آسیب‌پذیری انقلاب اسلامی را فرهنگ دانست و افزود: امروز دشمنان نقطه آسیب‌پذیری ما را تشخیص داده‌اند كه كار ضد فرهنگی می‌كنند اما مسئولان ما غفلت دارند و مقام معظم رهبری درست می‌فرمایند و این ولنگاری فرهنگی همان نقطه آسیب‌پذیری ماست و تا زمانی كه ما باورمان نشود كه یك جنگ تمام عیار به انقلاب ما تحمیل شده است، موفق نخواهیم شد.

امروز برای جنگ فرهنگی هیچ كاری نكردیم

حقدل با تأكید بر اینكه باید آن كاری كه در جنگ نظامی كردیم، در جنگ فرهنگی هم می‌كردیم، گفت: در جنگ نظامی كه به ما تحمیل شد یك دوم بودجه ریالی و یك سوم بودجه ارزی را برای جنگ گذاشتیم اما امروز برای جنگ فرهنگی چه گذاشتیم؟ چه بودجه‌ای اختصاص دادیم و چه كردیم؟ هیچ كاری نكردیم و حاصل آن، این شده است كه امروز برخی از سنگرها را از دست داده‌ایم و این بسیار بد است و ما باید كاری كنیم كه حرف برتر و مؤثر را بزنیم.

اركان نظام اسلامی استراتژیك مبارزه با تهاجم فرهنگی را ترسیم كنند

رئیس شورای اسلامی شهر شراز بر این نكته تأكید كرد كه مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگیمان، باید یك استراتژیك مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن ترسیم كنند و برای همه وظیفه تشخیص دهند و بودجه و امكانات مناسب بگذارند ضمن اینكه این مسئله با شعار محقق نمی‌شود بلكه باید عمل كرد.

وی با تصریح اینكه دشمن در جنگ فرهنگی با تمام توان به جلو آمده است اما ما غفلت می‌كنیم و پاسخ این غفلت در مقابل شهدا بسیار سخت است، گفت:‌ چرا امروز در شهر شیراز فقط شورای شهر و شهرداری كار فرهنگی می‌كنند و خیلی‌ها خود را به بیخیالی می‌زنند و حتی افراد بسیاری علیه ارزش‌های ما حرف می‌زنند.

عده‌ای باورشان نیست كه خمیرمایه انقلاب، فرهنگ است

حقدل با تأكید بر اینكه عده‌ای باورشان نیست كه خمیر مایه انقلاب فرهنگ است یعنی ماهیت انقلاب اسلامی ما فرهنگی است، گفت: جنگ تحمیلی ما با فرهنگ اسلام پیش رفت و امروز دنیا تحت تأثیر فرهنگ ما به همه چیز رسید، لبنان، عراق و سوریه آزاد شد اما ما خودمان آسیب‌پذیریم و می‌بینیم هنوز عده‌ای دهان كجی می‌كنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار كرد: بحمد الهی فرهنگ انقلاب غنی است و خورشید برای همیشه زیر ابر نمی‌ماند و خورشید انقلاب درخشان است و این درخشش عده‌ای را كور كرده و عده‌ای را حیات می‌دهد و ان‌شاءالله مردم ما به رستگاری می‌رسند.

فرهنگ انقلاب اسلامی، شیعه و مسلمانان را نجات داد

وی بیان كرد: بعد از حكومت مولاعلی(ع) شیعه همیشه مظلوم بوده و ظلم‌های شدیدی به آن می‌شده است اما انقلاب با فرهنگش شیعه و مسلمانان را نجات داد و باید قدر این را بدانیم و بدانیم كه مدیون چه كسانی هستند.

حقدل گفت: امروز اگر بانوان ما چادر به سر می‌كنند باید بدانند قدر این چادر كه برای او حریت است از فرهنگ انقلاب اسلامی است و اگر مرد ما راحت می‌تواند از اندیشه‌های دینی خود دفاع كند مرهون انقلاب اسلامی است و این است كه ما باید قدر این انقلاب و ارزش‌های آن را كه فرهنگش است بدانیم و مغلطه نكنیم.

برخی‌ها بر روی فرهنگ مغلطه می‌كنند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه برخی‌ها بر روی فرهنگ مغلطه می‌كنند و حرف‌هایی می‌زنند كه حرف خودی نیست، گفت: ما باید بببینیم رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ چه دیدگاهی دارند و همان را دنبال كنیم و آن ما را نجات می‌دهد.

وی در پایان به فعالیت‌های خبرگزاری ایكنا در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی اشاره و ابراز امیدواری كرد كه این خبرگزاری كه یك رسالت دینی و قرآنی به عهده دارد، بتواند در جهت احیا و اعتلای فرهنگ قدم‌های موثری بردارد.

captcha