از فقر امکانات فرهنگی تا نبود مدیران در خوشاب
کد خبر: 3577617
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

از فقر امکانات فرهنگی تا نبود مدیران در خوشاب

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان خوشاب با اشاره به فقر فرهنگی حاکم بر این شهرستان، گفت: بهره‌مندی 70 روستا از پنج روحانی مستقر، عدم فعالیت نهادهایی همچون اوقاف، تبلیغات اسلامی و هلال احمر در خوشاب، ساکن نبودن مدیران در شهرستان، نبود خبرنگار و ... در این شهرستان از جمله مشکلات شهرستان است.

حجت‌الاسلام حیدرعلی یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه عدم استقرار ادارات فرهنگی و نهادهای فرهنگی در شهرستان خوشاب به غیر از محرومیت‌های منطقه، بر محرومیت فرهنگی شهرستان افزوده است، گفت: در حال حاضر، در این شهرستان اداره ارشاد توسط سرپرستی، اداره می‌شود و ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی در خوشاب مستقر نیستند و کارهای مربوطه در سبزوار انجام می شود.
وی با گلایه از اینکه حدود شش ماه است که شهرستان خوشاب بدون فرماندار است و برخی از مسئولان، این منطقه محروم را به فراموشی سپرده‌اند، تصریح کرد: بیش از پنج هزار نفر از جمعیت تقریبا 40 هزار نفری خوشاب، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.
5 روحانی مستقر برای 70 روستا/ مدیران پروازی در نبود فرماندار
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه 70 روستا در این منطقه وجود دارد اما این تعداد روستا تنها از پنج روحانی مستقر بهره می‌برند، اضافه کرد: با نبود روحانی و نهادهای فرهنگی، این شهرستان در حوزه مشکلات اجتماعی آمار بالایی دارد.
وی با گلایه از عملکرد ضعیف مدیران و اداراتی که باید در پیشگیری از جرم فعال باشند، افزود: 95 درصد مدیران در شهرستان پروازی ساکن نیستند و در سبزوار سکونت دارند و فرماندار این شهرستان محروم هنوز تعیین نشده است.
امام جمعه شهرستان خوشاب از مشکلات دیگر این شهرستان را نبود پایگاه هلال احمر در خوشاب بیان کرد و گفت: جاده سبزوار به خوشاب و قوچان جاده‌ای ترانزیتی و محوری محسوب می‌شود و در صورت بروز تصادفات جاده‌ای، از لحاظ امکانات پزشکی از جمله پزشک متخصص و بیمارستان محروم است.
وی با اعلام اینکه ستاد نماز جمعه این شهرستان، سه مصوبه درباره گرامیداشت شهدای روحانی شهرستان خوشاب و ترویج فرهنگ شهادت در این شهرستان داشته است، بیان کرد: در حال حاضر پیگیر ساخت مصلای نماز جمعه در سلطان‌آباد هستیم، همچنین شورای امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان فعال شده است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه یکی از علل توسعه شهرها و روستاها از نظر فرهنگی اطلاع‌رسانی، وجود رسانه‌ها و مطبوعات و فعالیت خبرنگاران است، تصریح کرد: متأسفانه در این شهرستان هیچ روزنامه‌ای توزیع نمی‌شود و پایگاههای خبری، اخبار شهرستان را به دلیل نبود خبرنگار ساکن در منطقه انعکاس نمی‌دهند.
captcha