تربیت افراد وظیفه‌مدار و مسئولیت‌پذیر در جامعه وظیفه خانواده‌ها و معلمان است
کد خبر: 3581542
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲

تربیت افراد وظیفه‌مدار و مسئولیت‌پذیر در جامعه وظیفه خانواده‌ها و معلمان است

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان گفت: خانواده‌ها، معلمان و استادان باید افراد را وظیفه‌مدار و مسئولیت‌پذیر در جامعه تربیت و پرورش دهند و عمل کردن به این سنت حسنه ازدواج را وظیفه اصلی خود در زندگی بدانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان دیروز، 16 اسفندماه در چهارمین جلسه شورای مشورتی بانوان که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: بی رغبتی جوانان به ازدواج از دلایل بالا رفتن سن ازدواج و یک آسیب های اجتماعی در جامعه محسوب می شود.

وی افزود: مسئولان ترویج دهنده این سنت حسنه ازدواج با اختیار نهادن ابزار و امکانات لازم در کنار کمک گرفتن از دیگر نهادها و رسانه در جهت برطرف کردن این معضل گام های اساسی برداشته شود.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان بیان کرد: انتظارهای نابجا، چشم و هم چشمی‌ها و نگاه‌های ظاهرگرایانه جوانان بر سختی های معیشتی ازدواج افزوده است.

وی افزود: خانواده‌ها، معلمان و استادان باید افراد را وظیفه مدار و مسوولیت پذیر در جامعه تربیت و پرورش دهند و عمل کردن به این سنت حسنه ازدواج را وظیفه اصلی خود در زندگی بدانند.

گلباغی اعلام کرد: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل بنیاد خانواده، جامعه و اجتماع است و اهمیت دادن و عمل کردن به آن بر میزان پیشرفت، انحطاط، صعود و سقوط جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: ما متأسفانه شیوه‌های سنتی ازدواج را از دست داده‌ایم و شیوه‌های بازاری را نیز نمی‌پسندیم به این معنی که زن و مرد در خیابان یکدیگر را می‌ببینند و بر اساس ظاهر انتخاب می‌کنند و قطعا این انتخاب نادرست و به جدایی طرفین خواهد انجامید که متأسفانه کشور ما تا حدی به این معضل دچار شده است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان در پایان سخنانش براهمیت بررسی و شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع آسیب‌ها ازدواج  تأکید کرد و گفت: لازم است بررسی‌های جدی در خصوص راحل های افزایش ازدواج جوانان در جامعه توسط مسئولان دست اندرکار بیشتر انجام شود.

هانا حبیبی، کارشناس امور بانوان در کانون های مساجد استان در ادامه این جلسه افزود: افزایش روحیه فردگرایی و عوامل اقتصادی، بیکاری هم یکی از دلایل بی میلی جوانان به امر ازدواج است و این عوامل در آنها باعث افزایش سن ازدواج در جامعه می شود و باید برای رفع این مشکلات و آسیب های جوانان قدم هایی توسط مسئولان و نهادهای مختلف فرهنگی در جامعه بر داشته شود.

وی اعلام کرد: عدم بلوغ فکری، عدم فرهنگ درست از تکنولوژی، دین گریزی باعث بیشتر آمار سن ازدواج شده و همه بابد در راستای کاهش این معضلات تلاش کنیم.

حبیبی در پایان با اشاره به تاکیدات دین اسلام در مورد ازدواج، یادآور شد: اسلام به عنوان یک مکتب آسمانی، این موضوع را نه تنها امری مقدس می‌داند بلکه جوانان را به انجام دادن آن توصیه می‌کند، بنابراین ازدواج راهی مطمئن برای تأمین آسایش جامعه و رفاه بشریت محسوب می‌شود.

گفتنی است، در ادامه این جلسه تعدادی از مدیر مسئولان کانون‌ها و استادان دانشگاه‌ها نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد افزایش ازدواج جوانان در جامعه بیان کردند.

captcha