آغاز همایش ملی «آموزش هنر در ایران»/ اصالت هنر باید با خلاقیت همراه باشد
کد خبر: 3581777
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

آغاز همایش ملی «آموزش هنر در ایران»/ اصالت هنر باید با خلاقیت همراه باشد

گروه فرهنگی: نخستین همایش ملی «آموزش هنر در ایران» با حضور جمعی از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی كشورمان در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نخستین همایش ملی «آموزش هنر در ایران» امروز، 17 اسفندماه با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور، دانشجویان این رشته و جمعی از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی كشورمان در تالار حكمت پردیس دانشگاه شیراز آغاز شد.

بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی كشور در این همایش گفت: دانشجویان رشته هنر علاوه بر خلاقیت ضرورت دارد در جهت رشد اقتصادی صنایع دستی، زیبایی‌شناسی و سلیقه بازار کشور و دنیا را اولویت اصلی خود در این حوزه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه اصالت هنر آن را تکرار کرد، افزود: اصالتی که با خلاقیت همراه نباشد محکوم به شکست است و منسوخ می‌شود.

نامور مطلق با تأکید به نقش هنر در زندگی اضافه کرد: هنر در زیبایی و طراوت زندگی نقش پر رنگی دارد، به گونه‌ای که اگر هنر و تبلور هنری نبود، در زندگی نشاط و زیبایی وجود نداشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به نقش نظام آموزشی در خلاقیت در هنر گفت: با تشکیل یک نهضت طراحی توسط دانشگاه‌ها می‌توان از منسوخ شدن صنایع دستی جلوگیری کرد.

نامور مطلق در پایان اظهار كرد: دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهای اجرایی و تخصصی باید ارتباط با بازار و صنعتگران را در خلاقیت حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی تقویت کنند.

captcha