مسجد یک دانشگاه محمدی است
کد خبر: 3582440
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

مسجد یک دانشگاه محمدی است

گروه فرهنگی: امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه یاران پیامبر با آن همه ایثار، فداکاری،عظمت، فضیلت و ... در مساجد تربیت شدند، گفت: مساجد دانشگاه محمدی و حضوریافتگان در مساجد دانشجویان آن هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستاسیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد که امروز، 19 اسفندماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم  کلمه مسجد 92 بار و کلمه دین 92 بار تکرار شده است که همین امر میزان اهمیت و جایگاه مسجد را برای ما مشخص می‌کند.

وی افزود: کسانی که در مساجد کار می کننددر تمام زمینه های مختلف زندگی موفق تر از سایر افراد جامعه هستند چراکه دعا، راز و نیاز و اعمال آن‌ها مورد قبول درگاه الهی است.

ماموستاحسینی مساجد را خانه خدا دانست و بیان کرد: خانه‌های خدا در روز زمین از مبارک‌ترین جایگاه‌های برخوردارند که باید این امر همواره مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی اعلام کرد: خانه‌های مبارک باید پاک تر، مجهزتر، و یاری‌گرتر و تحویل گیرنده مسافران و میمهمانان خدا باشند و از این مکان‌ها برای عبادت و انجام تسبیحات،نماز، استغفار و توبه استفاده کنیم.

امام جمعه موقت سنندج عنوان کرد: مسجد جایگاهی برای آرامش، راز و نیاز و راستی و درستی است و همگان باید از این مکان  برای رسیدن به قرب الی الله استفاده کنند.

وی با اشاره به مجهز شدن مساجد به تمام ابزار و امکانات لازم توسط وزارت ارشاد اشاره کرد و افزود:  با وجود این امکانات صف‌های جماعت ما بسیارک و حضور جوانان نیز اندک است که این امر یکی از بزرگترین معضلات هم برای فرد و هم برای جامعه محسوب می‌شود.

ماموستا حسینی یادآور شد: حضور در مساجد باید عملیاتی باشد یعنی فردی که در مسجد حضور می باید باید عاری از هر گناه، عبادت غیر حق و اعتماد به شیطان باشد و این فرد می‌تواند دانشجوی موفق دانشگاه محمدی باشد.

captcha