فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 3582586
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زنجان تجلیل شدند

گروه فرهنگی: مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز 5شنبه 19 اسفندماه مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعت، مدیران مسئول، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و کتابداران برتر کتابخانه‌های مساجد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تقدیر شدند.

مسجد سنگر مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی است

در این مراسم آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: مساجد ظرفیت فرهنگی بالایی دارند ولی هنوز از همه ظرفیت‌های مساجد استفاده نشده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مسجد سنگر مبارزه با شیطان، هواهای نفسانی و دشمنان دین و راهکاری برای حفظ استقلال و هویت دینی است، تصریح کرد: نقش و کارکرد مساجد در تاریخ اسلام، دوران انقلاب شکوهمند اسلامی، دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار بوده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی نقش مساجد در موضوعات مختلف گسترش یافت، تاکید کرد: پایه انقلاب و اندیشه امام برای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 42 از قم آغاز شد و از این زمان مساجد کشور توسط علما بارور شد.

گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی است

در ادامه این مراسم محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد اظهار کرد: اسلام ناب محمدی موجب نجات بشریت شده و سعادت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و در واقع اسلام ناب اسلامی است که مبلغ اصلی آن را حضرت علی (ع) و فرزندان ایشان معرفی می‌کند.

جعفری با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی است که توسط امام راحل به مردم معرفی شد، گفت: یکی از گفتمان‌های انقلاب دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد تصریح کرد: امروزه شاهد راه‌اندازی اسلام آمریکایی، اسلام داعشی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام متهجرین و اسلام وادادگان بی‌هویت هستیم و در اسن راستا باید تلاش کنیم مولفه‌های اسلام ناب را هر چه بیشتر معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب یکی از مؤلفه‌های اصلی در یک کار فرهنگی است، افزود: فرهنگ همیشه با زندگی انسان سروکار دارد و برای حیات بشر یک مولفه اصلی است و تلاش در عرصه فرهنگی زمانی اثرگذار است که بتوان مؤلفه‌های آن را شناخت.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد شناخت برنامه دشمن را یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم مورد توجه عنصر فرهنگی اعلام کرد و افزود: اگر این شناخت نباشد ممکن است آنچه مورد نیاز دشمن است را در سبد آنان قرار دهید.

جعفری با تاکید بر مطالعه آثار شهیدان مطهری، بهشتی، وصیت نامه شهدا و نگاه امام راحل به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم برای مقوله فرهنگ عنوان کرد و گفت: کسی به اندازه این بزرگان انقلاب را نمی‌شناسند.

مردم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را متعلق به خود بدانند

در این مراسم ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های مساجد است و در این راستا بهره‌مندی از ظرفیت مساجد و نیروی انسانی هدف اصلی تشکیل کانون‌های مساجد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نباید به کانون‌ها به صورت سطحی نگریسته شود، تصریح کرد: مردم باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را متعلق به خود بدانند، چرا که در این صورت با رغبت در مساجد حضور خواهند داشت.

مقدم با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت کانون‌های مساجد گفت: گشاده‌رویی در کانون‌های مساجد و فعالیت افراد فهیم در کانون‌های مساجد کارکردهای آن را ارتقا می‌بخشد.

captcha