رسالت امروز مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی است/ مساجد خوزستان نقش الگو را برای سایر استان‌ها دارند
کد خبر: 3583295
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

رسالت امروز مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی است/ مساجد خوزستان نقش الگو را برای سایر استان‌ها دارند

گروه فرهنگی: حجت‌‌الاسلام والمسلمین ارباب‌سلیمانی با بیان اینکه مساجد استان خوزستان نقش امام و الگو را برای سایر استان‌ها دارند، گفت: اگر امروز طرح صالحین و طرح چهره به چهره در بسیاری از مساجد کشور اجرا می‌شود نمونه‌هایی برگرفته از مساجد استان خوزستان است، بنابراین این نقش را حفظ کنید چراکه رسالت امروز مساجد مقاوم‌سازی فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان که امروز یکشنبه 22 اسفندماه در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار جوانان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گفت: این کار بزرگ و عظیمی است که نمی‌توان آن را توصیف کرد و این نشست شکوهمند کوچک‌ترین قدمی است که می‌توان برای تقدیر از این چهره‌های گمنام برداشت.

وی اظهار کرد: به فرموده امام موسی‌بن جعفر(ع) «هیچ چیز به اندازه دیدار برادران دینی، شیطان را به ناراحتی و شکست نمی‌کشاند.» تفاهم‌نامه‌هایی که بین دبیرخانه مساجد استان با سرداران رشید سپاه در این جلسه به امضا می‌رسد، خبر بسیار خوشی است که بذر ناامیدی را به دل دشمن می‌پاشد و از سویی دیگر خودی‌ها را در جبهه واحد متحد می‌کند.

ارباب سلیمانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهتمام به کانون‌های مساجد با همکاری پایگاه‌های بسیج گفت: این یک دستور قطعی است هم برای ما و هم برای سپاه و بسیج. اگر امروز پیروزی و موفقیتی حاصل شده در سایه وحدت و انسجام است و برای استمرار این پیروزی راهی جز حفظ فضای همدلی و صمیمیت وجود ندارد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: اگر ما 40 هزار پایگاه بسیج و 23 هزار کانون فرهنگی هنری به عنوان بازوان ائمه جماعات در مساجد تربیت کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات اجتماعی و آمارهای نگران کننده‌ای را که در این زمینه گاه می‌شنویم، تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مشکلات محلی در مساجد و به دست دلسوزان و بزرگان مسجد حل می‌شد، گفت: بزرگان مساجد در گذشته محل مراجعه مردم بودند و بسیاری از مسائل با دلسوزی صاحب‌دلان حل می‌شد. امروز نیز باید به مساجد بازگشتی معنادار و منسجم داشته باشیم. این چیزی است که در گذشته دشمن را به وحشت انداخته است؛ چنانکه امروز نیز دشمن از مساجد وحشت دارد.

ارباب‌سلیمانی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه اهتمام به مساجد گفت: سایر مراکز فرهنگی خاصیت مسجد را ندارد. دشمن از مساجد سیلی خورده است. از این رو می‌بینیم در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه دشمن مساجد را ویران کرده است. نقطه مشترک صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و داعش ویران کردن مسجد است. معلوم است مسجد به آنها سیلی زده است. اساساً جنگ ما با اسرائیل بر سر مسجد است. این پایگاه را باید غنیمت بشماریم و تقویت کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تأکید کرد: باید پاسدار مساجد باشیم و برای رسیدن به این جایگاه راهی جز محور قراردادن ائمه جماعات نداریم. کانون‌ها و بسیج بازوان ائمه جماعات هستند. در مقابل ائمه جماعات نیز باید زمینه و فرصت حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مساجد استان خوزستان نقش امام و الگو را برای سایر استان‌ها دارند، اظهار کرد: اگر امروز طرح صالحین، طرح چهره به چهره در بسیاری از مساجد اجرا می‌شود نمونه‌های برگرفته از مساجد استان از جمله مسجد موسی‌بن جعفر(ع) است. نقش امامت را حفظ کنید و با ایجاد فضای جدید، مطالعه و تحقیق، همدلی، توجه به رهنمودهای امام و رهبری و مطالعه آثار شهید مطهری مسجد را مشعل فروزان هر محله کنیم و این مشعل را به سایر استان‌ها نشان دهیم.

ارباب سلیمانی در پایان گفت: رسالت امروز مساجد مقاوم‌سازی فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

captcha