کانون‌های مساجد خوزستان ظرفیت برپایی جشنواره‌های ملی را دارند
کد خبر: 3583352
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

کانون‌های مساجد خوزستان ظرفیت برپایی جشنواره‌های ملی را دارند

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه خوزستان از کانون‌های فعالی برخوردار است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری که در خوزستان وجود دارد می‌توان چندین جشنواره ملی دیگر نیز برای کانون‌های استان در سال 96 تعریف کرد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان امروز 22 اسفندماه در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: با ورود اسلام به سرزمین ایران، مسجد به عنوان کانون عمران یک شهر و مرکز شهر احداث می‌شد و جزء واجبات معماری اسلامی این بود که مسجد جامع باید در مرکز شهر و بازار قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: فارغ از اینکه مسجد هشداری برای اهل دنیا بود، به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های علمی نیز تلقی می‌شد و پایگاه مبادلات فرهنگی و علمی در ایران بود. چنانکه در مدینةالنبی نیز چنین بود. مسجد در دوره انقلاب اسلامی هویت بسیار مهمی پیدا کرد و پس از آن در دوران دفاع مقدس نیز مرکز فعالیت‌های نظامی و آموزشی شد.

جوروند با اشاره به شکل گیری کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد گفت: با طرح مسئله شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری و پیشنهاد وزارت ارشاد، کانون‌های فرهنگی هنری شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه خوزستان از کانون‌های فعالی برخوردار است، گفت: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری تنها در مرکز استان قرار ندارند؛ بلکه این اتفاق در روستاها و نواحی دورافتاده نیز شکل گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های استانی و ملی کانون‌های مساجد استان در سال گذشته، گفت: برگزاری سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی و همایش «به رنگ انار» از این جمله این برنامه‌ها است. با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری که در خوزستان وجود دارد می‌توان چندین جشنواره ملی دیگر نیز برای کانون‌های استان در سال 96 تعریف کرد.

جوروند در ادامه با بیان اینکه فعالیت ائمه جماعات مساجد و پایگاه‌های بسیج و همچنین حمایت‌ آنها از فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها بر کسی پوشیده نیست، از تلاش‌های اعضای کانون‌ها، ائمه جماعات و بسیج قدردانی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در پایان بر ارتباط بیشتر مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تأکید و از مسئولان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قدردانی کرد.

captcha