کمک 300 میلیارد ریالی مردم نیکوکار گیلان به نیازمندان در سال گذشته
کد خبر: 3586025
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۶
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان خبرداد:

کمک 300 میلیارد ریالی مردم نیکوکار گیلان به نیازمندان در سال گذشته

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه کمک به نیازمندان، محرومان و ایتام به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌شود، گفت: مردم نیکوکار گیلان سال گذشته مبلغ 354 میلیارد و 644 میلیون و 266 هزار ریال در قالب پرداخت صدقه و زکات به نیازمندان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حمیدرضا امیری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان با تبریک فرارسیدن نوروز 96 و قدردانی از کمک‌های مادی و معنوی مردم نیکوکار استان در سال 95، اظهار کرد: مردم نیکوکار گیلان سال گذشته مبلغ 354 میلیارد و 644 میلیون و 266 هزار ریال در قالب پرداخت صدقه و زکات به نیازمندان کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از میزان کمک‌های انجام شده مبلغ 109 میلیارد و 376 میلیون و 67 هزار ریال در قالب پرداخت صدقه بوده است، افزود: مبلغ صد میلیارد و 160 میلیون و 512 هزار ریال هم به صورت زکات به نیازمندان کمک شده است.

امیری گفت: مردم نوعدوست گیلان مبلغ 145 میلیارد و 107 میلیون و 688 هزار ریال هم در مناسبت‌های مختلف سال برای کمک به محرومان به صورت نقدی و غیرنقدی اهداء کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته 95 درصد از برنامه‌های این حوزه تحقق پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار استان سال گذشته بیش از 12 میلیارد ریال در جشن نیکوکاری برای کمک به نیازمندان به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند.

وی با اشاره به فعالیت 18 مرکز نیکوکاری در استان گیلان، گفت: مراکز نیکوکاری به همت افراد نوعدوست و نیکوکار در شهرستان‌های گیلان تاسیس و راه اندازی شده‌اند و هیچ یک از اعضای هیات‌های عامل این مراکز بابت زحماتشان حق الزحمه‌ای دریافت نکرده و نمی‌کنند بلکه عاملان این خدمات صرفا برای رضای خدا و خشنودی امام زمان(عج) و کمک به محرومان به این کار همت گمارده‌اند.

امیری گفت: نیکوکاران سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 985 میلیون و دو هزار ریال به صورت نقدی و مبلغ 11 میلیارد و 894 میلیون و 713 هزار ریال نیز در قالب کمک‌های غیرنقدی و خدمات به این مراکز کمک کرده‌اند.
captcha