فرهنگ‌سازی قرآنی نیازمند پیگیری بحث‌های منفعتی است
کد خبر: 3588545
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

فرهنگ‌سازی قرآنی نیازمند پیگیری بحث‌های منفعتی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برای فرهنگ‌سازی در بخش قرآنی بیشتر باید به سمت‌وسوی وقف‌های منفعتی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: امروز نیازمند به تشریح راه‌کارهای توسعه و ترویج وقف قرآنی در جامعه‌ایم.
وی افزود: در بخش قرآنی دو نوع وقف منفعتی و انتفاهی وجود دارد که معتقدیم برای فرهنگ‌سازی در بخش قرآنی بیشتر باید به سمت‌وسوی وقف‌های انتفاهی حرکت کنیم.
عمومیت یافتن جایگاه وقف در جامعه
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی قرآنی باید جایگاه وقف در بین افکار عمومی و خواص جا افتاده شود که در این‌صورت کار قرآنی در جامعه و مردم عمومیت پیدا می‌کند.
وی با بیان این مطلب که ارزشی را که در قرآن هست باید در جامعه جابیندازیم، گفت: ضروری است که این نگرش تدوین و در جامعه به یک دغدغه مبدل شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان فرهنگ‌سازی قرآنی را نیازمند همت عموم مردم دانست و افزود: در این رابطه باید ایجاد انگیزه کنیم و باید پذیرش صورت بگیرد در این‌صورت قابل اجرا نیست.
حجت‌الاسلام میرزایی اظهار کرد: آگاهی‌سازی در این خصوص باید توسط افراد تأثیرگذار باشد زیرا که نیازمندیم تا در این خصوص توجیه صورت گیرد.
captcha