پشتوانه تولید و اشتغال پایدار، رعایت استانداردها در تولید محصولات است
کد خبر: 3596786
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

پشتوانه تولید و اشتغال پایدار، رعایت استانداردها در تولید محصولات است

گروه اقتصادی: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: لازمه و پشتوانه تولید و اشتغال پایدار در سال اقتصاد مقاومتی رعایت استانداردسازی در تولید محصولات است زیرا رعایت استاندارد به ماندگاری تولید و اشتغال کمک می‌کند و این قطعاً نیازمند تغییر نگاه جهت بهبود وضعیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، علی‌اوسط هاشمی، شب گذشته در نشست شورای استاندارد با حضور نیره‌سادات پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: رسیدن محصولات داخلی به سطح عالی کیفیت و کاهش میزان آمار مرجوعی، بیانگر توجه به حقوق مشتری و رعایت حقوق شهروندی است.
وی اظهار کرد: لازمه و پشتوانه تولید و اشتغال پایدار در سال اقتصاد مقاومتی رعایت استانداردسازی در تولید محصولات است زیرا رعایت استاندارد به ماندگاری تولید و اشتغال کمک می کند و این قطعاً نیازمند تغییر نگاه جهت بهبود وضعیت است.
استاندار سیستان و بلوچستان رعایت استانداردها در تولید داخلی را موجب اعتماد سازی و گامی محکم در مسیر رونق تولید داخلی دانست و افزود: این حرکت زمینه صادرات را فراهم و بازار خارجی را نیز کیفیت می‌بخشد.
هاشمی برجسته شدن هویت و استاندارد کالاها را لازمه معرفی در عرصه جهانی عنوان و تصریح کرد: این میزان توجه به محصولات خارجی یک تهدید برای تولیدات داخلی است بنابراین پیشتازی و پرچمداری تغییر نگاه با رویکرد فرهنگی برعهده اداره استاندارد است.
وی با بیان اینکه اصول اقتصاد مقاومتی بر پایه صادرات محوری است، اظهار کرد: رعایت استانداردها به عنوان نشان جهانی یک ضرورت است و شاخص‌های آن هم هر روز در دنیا ترقی پیدا می‌کند که ما باید در این نشان جهانی سهم کشورمان را ارتقاء ببخشیم.
نماینده عالی دولت در استان افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن چهار پایانه مرزی رسمی، هفت بازارچه فعال و 9 معبر مرزی، گلوگاه صادرات و واردات است، بنابراین نقش اصلی مرز باید به نفع مرزنشینان شکل بگیرد و این فعالیت‌ها نباید از زیر چتر نظارتی استاندارد خارج باشد اما این انعطاف به معنای گریز از قانون نیست .
وی با اشاره به دو میلیارد و500 میلیون دلار مبادله تجاری با کشور افغانستان، پیشنهاد داد: دوره های آموزشی استاندارد سازی محصولات با حضور استان سیستان و بلوچستان و کشورهای افغانستان ، پاکستان و عمان برگزار شود تا نتیجه آن ضامن بازار ما در آن کشورها باشد و بدانند که حقوق مصرف کنندگان حائز اهمیت است.
هاشمی با اشاره به واقع شدن استان در مسیر صنعتی شدن و وجود صنایع بزرگی مانند لاستیک سازی و پتروشیمی، گفت: در دایره فعالیت استاندارد در استان باید تحول جدی ایجاد شود و در همین راستا استاندارد نباید در استان مثل ادوار گذشته در حیاط خلوت باشد و اگر قبلا در اجرای برنامه ها برجستگی نداشته الان باید این تغییر رویکرد ایجاد شود.
captcha