رعایت استانداردها، صیانت از کرامت انسانی است
کد خبر: 3596795
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

رعایت استانداردها، صیانت از کرامت انسانی است

گروه اقتصادی: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امروز رعایت استاندارد تنها محدود به کالا و خدمات نیست و وارد حوزه حقوق شهروندی به‌عنوان یک مطالبه جدی شده و وظیفه ماست که از کرامت انسانی صیانت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، نیره‌سادات پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، شب گذشته در نشست شورای استاندارد استان در زاهدان، بیان کرد: به دلیل تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، کنترل بر تولیدات داخلی در دستور کار دولت در سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: یک سوم استانداردهای کشور در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تدوین شده است.
وی با بیان اینکه هر کالای تولید داخل باید دارای استاندارد باشد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سال گذشته برای تولید هر کالای داخلی تهیه پیوست استاندارد مصوب کرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: تهیه پیوست استاندارد برای رونق صادرات و واردات یک نیاز ضروری است و در این راستا با تشکیل کارگروه استاندارد سازی ظرفیت‌های استاندارد را شناسایی و از ابتدا همه چیز با استاندارد تعریف شود.
وی با اشاره به پتانسیل دسترسی به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار و تأکید بر اینکه مبادلات جهانی باید بر اساس استانداردهای موجود شکل بگیرد، گفت: سیستان و بلوچستان با 3 کشور افغانستان، پاکستان و عمان تفاهم نامه استاندارد دارد که می‌توان از ظرفیت این تفاهم نامه‌ها بر مبنای مبادلات خود استفاده کنید و در صورت غفلت، کشورهای دیگر فرصت این بازارها را از ما می‌گیرند.
پیروزبخت از اعلام آمادگی فعالیت استاندارد به شکل پایلوت در بازارچه‌ها در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: امروز رعایت استاندارد تنها محدود به کالا و خدمات نیست و وارد حوزه حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه جدی شده و وظیفه ماست که از کرامت انسانی صیانت کنیم.
captcha