محسن یک بار شهید شد اما من هر روز شهید می‌شوم/ گله از چگونگی اعزام خانواده شهدای منا به حج
کد خبر: 3609919
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
مادر شهید حاجی‌حسنی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

محسن یک بار شهید شد اما من هر روز شهید می‌شوم/ گله از چگونگی اعزام خانواده شهدای منا به حج

گروه فعالیت‌های قرآنی: مادر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر که در فاجعه منا به شهادت رسید، حالا بعد از گذشت دو سال از پرواز محسنش، از داغ دوری او، از اینکه هنوز هم فرزندش با اوست و از صبری که خداوند به او داده می‌گوید.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با دومین سالگرد فاجعه منا و شهادت جمعی از حجاج بیت‌الله‌ الحرام که یکی از آن‌ها محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری بین‌المللی قرآن و عضو تیم قرآنی اعزامی به حج سال 1394 بود، به‌سراغ ملیحه خراسانی، مادر این شهید قرآنی رفتیم تا پس از دو سال بار دیگر پای درددل این مادر صبور و مهربان بنشینیم. مثل همیشه با گشاده‌رویی و مهربانی مادرانه‌‌اش پذیرایمان شد.
مادر این شهید قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا، صحبت را در مورد فضیلت‌های اخلاقی فرزند شهیدش آغاز کرد و گفت: محسن یک بنده خالص و مخلص پروردگار بود و بسیار به من و پدرش احترام می‌گذاشت.
وی ادامه داد: از اعماق قلب و بایقین می‌گویم که خداوند به واسطه اعمال نیک حاج‌محسن، او را با شهادت بزرگ و محبوب کرد و وقتی من این محبوبیت را می‌بینم از داشتن چنین فرزندی لذت می‌برم و خدا را شکر می‌کنم.
پای درد و دل مادر شهید محسن حاجی‎‌حسنی کارگر/ محسن یک بار شهید شد اما من هر روز شهید می‌شوم
محسن، با شهادت دوباره متولد شد
خراسانی با بیان اینکه محسن بعد از شهادت شناخته شد، عنوان کرد: اشخاص زیادی نزد من آمدند و گفتند که ما خیلی تقوا نداشتیم و نماز نمی‌خواندیم اما بعد از شهادت محسن، متحول شدیم، من هم خدا را شاکرم و همیشه می‌گویم، محسن با شهادت دوباره متولد شد و از خدا صبر می‌خواهم تا در مسیر بندگی خداوند حرکت کنم.
مادر این شهید منا با اشاره به اینکه دعا همیشگی حاج‌محسن شهادت بود، تشریح کرد: ایشان شخصیتی افتاده، خاضع و خاشعی داشت، جای خالی پسرم خیلی احساس می‌شود و روزها بارها و بارها در خانه به بهانه های مختلف حرف‌ها و خصلت‌های نیکوی حاج‌محسن یادآوری می‌شود.
وی با بیان اینکه این قاری بین‌المللی هرکاری را برای رضا خدا انجام می‌داد، ابراز کرد: محسن کاری را برای مقام و پول انجام نداد و چون خلوص نیت داشت، خداوند او را به وسیله شهادت بزرگ کرد و این لطفی بود که نصیب من شد تا مادر شهید شوم. 
قدر پسرم را کسی جز خدا ندانست
خراسانی در رابطه با محبوبیت این قاری بین‌المللی بعد از شهادتش بیان کرد: من لطف خداوند می‌دانم که بعد از شهادت پسرم، همه دنبال تلاوت‌ها و عکس‌هایش هستند، این زیبایی که محسن الآن دارد قبلا هم داشت اما چرا در گذشته پسرم برای مردم عادی بود؟ چون قدرش را کسی جز خداوند ندانست.
وی از اینکه پسرش به آرزوی قلبی خود که شهادت بود رسید، اظهار خرسندی کرد و افزود: تحمل دوری پسرم برایم دشوار است، وقتی وارد خانه می‌شوم حس می‌کنم، محسن هم حضور دارد و همین باعث قوت قلبم می‌شود.
پای درد و دل مادر شهید محسن حاجی‎‌حسنی کارگر/ محسن یک بار شهید شد اما من هر روز شهید می‌شوم
مادر این شهید منا اضافه کرد: میهمانان زیادی از نقاط مختلف دنیا به منزلمان می‌آیند و هرکس که از موضوع زندگی محسن باخبر می‌شود با ما ابراز همدردی می‌کند، در عجبم که چگونه این افراد به صورت خودجوش سمت محسن می‌روند.
وظایف مادران در تربیت فرزندان
وی در ادامه با اشاره به اینکه انجام وظیفه مادری بسیار دشوار است، بیان کرد: من برای سه فرزندم، زحمات زیادی کشیدم و سعی کردم یک مادر به‌تمام معنا باشم و وظیفه مادری خود را تمام و کمال انجام بدهم.
خراسانی در رابطه با وظایف مادران نسبت به فرزندان خود، عنوان کرد: زمانی که نوزاد متولد می شود، بی‌گناه است و این کودک در دامان مادر خود تربیت خواهد شد، بنا براین مادران امروزی باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند و با آن‌ها رابطه دوستانه برقرار کنند.
مادر این قاری بین‌المللی، لازمه داشتن یک خانه آرام را وجود یک مادر مدّبر دانست و گفت: من لحظه به لحظه با فرزندانم دوست و رفیق بودم، آن‌ها غم‌هایشان را به من بازگو می‌کردند و فضای خانه را به‌گونه‌ای محیا می‌کردم که همه اعضا خانواده احساس راحتی کنند. 
وی در ادامه، خداوند را از بابت داشتن چنین فرزندی شکر کرد و افزود: نمی‎دانم محسن به درگاه خدا چه گفت و چه کرد؟ که محبوب عالم شد، هر روز بارها و بارها خدا را شکر می‌کنم که چنین گلی به من هدیه داد و برایش زحمت کشیدم و در نهایت هم در سرزمین منا به شهادت رسید، از خدا می‌خواهم این قربانی را از من قبول کند.
خراسانی اضافه کرد: از زمانی که محسن رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را کسب کرد تا زمانی که به شهادت رسید سه ماه زمان برد، در واقع خداوند به واسطه شهادت خواست که محسنم هرگز فراموش نشود، پروردگار چنین خواست و من هم راضی به رضای او هستم.
وی در ادامه به موضوع اعزام خانواده شهدای منا به حج در سال جاری اشاره و عنوان کرد: در حالی که اعلام شده‎بود دو نفر از خانواده شهدای منا بدون پرداخت هزینه می‌توانند به حج مشرف شوند، اما به ما گفتند که نفری 14 میلیون تومان باید واریز کنیم تا ما را به حج اعزام کنند.
این مادر شهید منا با بیان اینکه تحت هیچ عنوان به سفر حج نمی‌رود، تصریح کرد: چگونه می‌توانم به مکانی بروم که فرزندم در آن جا به شهادت رسیده است.
محسن، همچنان مظلوم است
پای درد و دل مادر شهید محسن حاجی‎‌حسنی کارگر/ محسن یک بار شهید شد اما من هر روز شهید می‌شوم
وی در اعتراض به صدا و سیمای خراسان رضوی نیز گفت: متأسفانه آنقدر که باید از صداوسیمای استان، اذان و تلاوت‌های محسنم پخش نمی‌شود، این در حالی است که شبکه‌های دیگر به صورت مداوم صوت‌های پسر شهیدم را پخش می‌کنند و این کار باعث می‌شود که حاج‌محسن همیشه در ذهن‌ها زنده بماند.
خراسانی با بیان اینکه محسن، همچنان مظلوم واقع شده‌ است، ادامه داد: محسنم مؤذن، قاری و حافظ قرآن حرم مطهر رضوی بود، اما صوت‌های تلاوتش حتی هفته‌ای دوبار هم از صداوسیمای خراسان پخش نمی‌شود.
مادر این قاری بین‌المللی اضافه کرد: من درخواست کردم که بتوانیم عکسی از محسن بر سر مزارش قرار دهیم زیرا بسیاری از زائران به‌سختی می‌توانند سنگ مزارش را پیدا کنند و دچار سردرگمی می‌شوند، اما با همین خواسته کوچک من هم مخالفت کرده‌اند.
وی در پایان گفت: همه جا و هر مکانی یاد و خاطره محسن همراه من است، از خدا می‌خواهم تا به من صبری عطا کند تا بتوانم غم نبود پسرم را تحمل کنم، همیشه در خانه با محسن درد و دل می‌کنم و می‌گویم: «محسن جان، تو یکبار شهید شدی و من هر روز شهید می‌‎شوم».
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۴:۴۳
0
0
خوش به سعادتش
محمدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۱۹:۱۳
0
0
امشب اذان این شهید بزرگوار را از شبکه ۴ دیدم، بله ، شهید همیشه زنده ی تاریخ است...
captcha