تخریب قبرستان بقیع، سندی از مظلومیت اسلام در تاریخ بشریت است
کد خبر: 3614849
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

تخریب قبرستان بقیع، سندی از مظلومیت اسلام در تاریخ بشریت است

گروه معارف: تخریب قبرستان بقیع، نماد و سندی از مظلومیت اسلام و شیعه در تاریخ بشریت است، اما شیعه همچنان ظلم‌ستیزی و مبارزه با ظلم را از یاد نبرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، وهابیت به خیال خود تصور می‌کرد که با تخریب قبر ائمه بقیع(ع) می‌تواند نام و یاد شیعه و ائمه(ع) را برای همیشه از بین ببرد، اما نه تنها این گونه نشد، بلکه از آن زمان تا به امروز نام شیعه در جهان درخشیده و ذره‌ای از ارادت مسلمان به ائمه(ع) کاسته نشده است.
قبرستان بقیع از قدیمی‌ترین قبرستان‌های تاریخ اسلام است که به دستور پیامبر اسلام(ص) و بوسيله مسلمانان صدر اسلام به وجود آمده است.
در خصوص نام‌گذاری قبرستان بقیع، نقل و قول و اظهارنظرهای مختلفی ارائه شده است. به این‌ قبرستان «بقيع‌الغرقد» و «جنه‌البقيع» نيز گفته شده است. ابن اثير در این زمینه گفته است «در لغت بقيع به محل وسيعي كه داراي درخت و يا ريشه درخت باشد، گفته مي‌شود و چون مكان بقيع پيش از آن داراي درخت غرقد ‌و ريشه‌هاي آن بود پس از قطع اين اشجار نيز با همان اسم معروف گرديد».
 برخی مورخان و پژوهشگران معتقدندکه«اسعد بن زراره» و «عثمان بن مظعون» اولين كساني از انصار و مهاجرین می‌باشند که در این مکان دفن شده‌اند. همچنین ابراهیم فرزند پیامبر نیز به دستور پیامبر اکرم(ص) در همین مکان دفن شده است.
قبرستان بقیع محل قبر امام حسن مجتبي(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است و همچنین قبور فاطمه بنت اسد، عباس عمومی پیامبر و تعداد زیادی از صحابه و علمای بزگ اسلام  نیز در این مکان به خاک سپرده شده‌اند.
قبرستان بقیع از مکان‌های مقدس و مورد احترام مسلمانان است که گواه این مطلب احادیث و روایاتی می‌باشد که از ائمه(ع) در خصوص اهمیت این مکان نقل شده است.پیامبر اکرم(ص) در این زمینه فرموده‌اند«از بقيع هفتاد هزار نفر كه صورتشان مانند ماه چهارده شب است محشور خواهند شد و بدون حساب وارد بهشت مي‌شوند».
قبرستان بقیع به دلیل اهمیتی که داشت مورد توجه مسلمان بود و برهمین اساس آن‌ها بر روی هرکدام از قبور ائمه به خاک سپرده شده در این قبرستان، مقبره‌هایی با شکوه و عظمت هرچه تمام بنا کردند. اما متاسفانه این قبرستان تاکنون در طول تاریخ دو بار مورد هجوم وهابیت متعصب قرار گرفته که در اثر این تهاجمات، قبرستان بقیع تخریب شده است.
در سال1220 هجری قمری و در زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها، قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی تخریب شد که مدتی بعد از آن به‌همت مسلمانان مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.
در هشتم شوال سال1344هجری قمری، وهابیت بار دیگر به صورتی وحشیانه به این مکان مقدس حمله و این قبرستان را برای دومین بار تخریب کرد. به طوری که قبور ائمه(ع) را چنان تخریب کردند که محل قبر آن‌ها ناشناخته و مهجور بماند.
 وهابیت با این گونه اقدامات شنیع و غیر انسانی، به خیال خود می‌تواند، نام و ارزش‌های اسلامی و وجود بابرکت ائمه(ع) را در تاریخ مهجور کند و از بین ببرد، درحالی که این خیالی باطل بود، زیرا عشق و ارادت مسلمانان به اسلام، تشیع و ائمه(ع) در قلب‌های مسلمانان مظلوم جهان چنان جای گرفته است که این قبیل اقدامات نمی‌تواند ذره‌ای ‌از عشق و ارادت مسلمانان به ائمه(ع) بکاهد.
قطعا روزی خواهد رسید که به لطف الهی و  با نابودی دشمنان اسلام و تشیع، بار دیگر قبرستان بقیع به همت مسلمانان جهان بازسازی و میعادگاه و وعده‌گاه عاشقان اهل بیت(ع) خواهد شد. 
captcha