قلم اسلحه‌ای است که باید در دست انسان‌های شایسته قرار بگیرد
کد خبر: 3615798
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

قلم اسلحه‌ای است که باید در دست انسان‌های شایسته قرار بگیرد

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: قلم اسلحه‌ای است که باید دست اشخاص صالح و دست انسان‌های شایسته باشند تا بتوانند ارزش و کرامت قلم را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، صبح امروز در نشستی با دست‌اندرکاران نشریات حوزوی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن تبریک روز قلم اظهار کرد: نقش و اهمیت قلم و نگارش بر همگان مشخص است؛ چرا که با یک‌قلم می‌توان همه‌چیز را به هم‌ریخت و یا از نو ساخت.

وی افزود: در حال حاضر قلم‌به‌دستانی که با حوزه فرهنگی عجین شده‌اند با بیشترین مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

حجت‌الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: یکی از اصول مترقی قانون اساسی بحث آزادی بیان برای مردم و مطبوعات است با این حال نویسندگان و اهل‌قلم دائماً باید به تولید فکر و محتوا بپردازند البته این آزادی نباید ارزش‌های دیگر را از بین ببرد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها و اهل‌قلم باید مراقب باشند که از خط تقوا و صداقت فاصله نگیرند و در بیان مطلبشان برای مردم ایثارگری‌ها، شهادت‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم را درست نوشته و به آن باور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به آیه «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ؛ نون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند(القلم/ 1)» عنوان کرد: قلمی که خداوند متعال به آن قسم‌خورده قلمی است که در راه ترویج و نشر معارف الهی و توسعه آن نوشته و در این راه گام برمی‌دارد.

این مسئول ادامه داد: جامعه ما که یک جامعه اسلامی و انقلابی و منبعث از دستورت الهی و حرکت انبیاء است، لذا هدایت این قلم و کسانی که در این مسیر فعالیت می‌کند بسیار مهم و حیاتی است که بایستی مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نعمت الهی تأکید کرد: هر کسی که قلم در دست دارد باید به‌اندازه‌ای دقت کند و مواظب باشد تا این قلم به‌درستی بر روی سطور کاغذ و صفحه نقش ببندد و به بیراهه نرود.

وی با بیان اینکه افزایش صبر و حوصله و نقدپذیری مسئولان مسئله مهمی است، عنوان کرد: معمولاً کسانی که در حوزه قلم فعالیت می‌کنند، دلی نرم و لطیف و درونی پر از استرس دارند که باید از تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان تقدیر نماییم.

این مسئول ترویج و شناساندن سبک زندگی علما و فرهیختگان در عرصه‌های مختلف را در عصر حاضر با اهمیت دانست و بیان کرد: چه خوب است که صاحبان قلم از علما و فرهیختگان حوزوی و علمی مطالبی بنویسند تا نسل جوان ما با امور زندگی و تحصیلی این شخصیت‌های برجسته آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در پایان با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «شهدا را قلم‌ها می‌سازند و قلم‌ها هستند که شهیدپرورند» گفت: قلم خود یکی از سلاح‌هاست که باید دست اشخاص صالح و دست انسان‌های شایسته باشند تا بتوانند ارزش و کرامت قلم را حفظ نمایند.

منبع: حوزه علمیه قزوین

captcha