استاندار خوزستان در منزل عباس حزباوی حضور یافت/ چاپ کتب این شاعر
کد خبر: 3615948
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸

استاندار خوزستان در منزل عباس حزباوی حضور یافت/ چاپ کتب این شاعر

گروه فرهنگی: به مناسبت گرامیداشت روز قلم استاندار خوزستان در منزل عباس حزباوی شاعر آیینی و قرآنی و نویسنده مطرح خوزستانی حضور یافته و با وی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به مناسبت گرامیداشت روز قلم، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شامگاه 14 تیرماه در منزل عباس حزباوی شاعر آیینی و قرآنی و نویسنده مطرح خوزستانی حضور یافته و با وی دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور برخی از اعضای گروه تواشیح سبطین اهواز همراه بود، رحیم شریفی از اعضای این گروه تواشیح به قرائت قرآن پرداخت و پس از آن گروه تواشیح سبطین اثر معروف اسماءالحسنی را در حضور استاندار خوزستان اجرا کردند.

همچنین، عباس حزباوی سروده‌ای را به زبان عربی با مضمون خوشامدگویی به استاندار، معرفی خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع و ارادت به اهل‌بیت(ع) قرائت کرد.

پس از آن اعضای گروه تواشیح سبطین از استاندار خوزستان خواستند تا در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های عباس حزباوی اهتمام داشته باشد؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با درخواست آنها موافقت و تکثیر کتابها را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان واگذار کرد.

در پایان این دیدار لوح یادبودی به امضای دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تقدیم عباس حزباوی شد.

عباس حزباوی هم یک جلد قرآن را به همراه همان سروده عربی خوانده شده را تقدیم استاندار خوزستان کرد.

گفتنی است، عباس حزباوی یکی از شاعران و نویسندگان عرب استان خوزستان و از اولین شاعران انقلاب و شعر عربی معاصر است که سروده‌های مورد استفاده گروه‌های تواشیح مطرح کشوری قرار می‌گیرد.

captcha