ضرورت تنوع تولیدات قرآنی و توجه به ذائقه مخاطبان
کد خبر: 3617836
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
قره‌شیخلو عنوان کرد:

ضرورت تنوع تولیدات قرآنی و توجه به ذائقه مخاطبان

گروه ادب: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بر ضرورت تنوع تولیدات قرآنی و توجه به ذائقه مختلف مخاطبان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ظهر امروز 20 تیرماه در مراسم رونمایی از تولیدات قرآنی این سازمان با اشاره به ضرورت توجه به تولیدات قرآنی جامعه اسلامی گفت: متأسفانه تنوع لازم برای سلایق مختلف وجود ندارد که می‌طلبد هم سازمان‌ها و نهادهای قرآنی و هم اشخاص حقیقی نسبت به این مهم توجه کند، تا به جای برسیم که خلأها را پر کنیم. تا گامی در این جهت باشد و به این امر کمک کند تا تولیدات بیشتری باشیم.
وی افزود: طی یک دهه گذشته حدود 100 عنوان تولیدات داشتیم و امروز تولیدات جدید سازمان رونمایی می‌شود، که در این راستا توجه به بخش معرفتی و تربیتی با رویکرد کاربردی نیز حائز اهمیت است که خلأ داریم و این از بخش‌هایی است که پژوهشگران و اهل قلم می‌توانند مؤثر باشند تا برای تولید محتواهایی که به صورت کاربردی هستند از آن استفاده کنند. 
قره‌شیخلو در ادامه به ضرورت حمایت از صاحبان اثر، اندیشه و هنر تأکید کرد و گفت: حمایت از صاحبان اثر، اندیشه و هنر از وظایف بخش حاکمیتی است تا زمینه‌ای برای بهره‌گیری از این هنر فراهم شود. در میان این تولیدات آثار ارزشمندی وجود دارد که یکی از آنها ترجمه قرآنی استاد یحیی یثربی است که امیدوارم قدمی باشد تا به بهره‌گیری از قرآن و انس با آن منجر شود و از سوی دیگر بتوانیم برای ذائقه و سلایق مختلف محصول درخور داشته باشیم.
captcha