برگزاری شب شعر «هشت‌بهشت رضوان» در کاشمر
کد خبر: 3623774
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

برگزاری شب شعر «هشت‌بهشت رضوان» در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: شب شعر هشت بهشت رضوان همزمان با دهه کرامت در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شب شعر «هشت‌بهشت رضوان»، شب گذشته، پنجم مردادماه در کاشمر برگزار شد.
در این مراسم حسن مدرس مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه شب شعر هشت‌بهشت رضوان از سلسله شب‌های شعر استان است که هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: از مجموع 40 اثر رسیده، تعداد 14 اثر به‌عنوان آثار برگزیده جهت قرائت در این محفل ادبی انتخاب شدند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تأکید بر تبیین جایگاه حضرت رضا(ع) و اندیشه ناب فرهنگ رضوی به زبان شعر، اظهار کرد: برگزاری محافل شب شعر نقش بسزایی در بیان اندیشه‌های رضوی، ترویج شعر و ایجاد ساختارهای فرهنگی دارد.
همچنین یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: هر چند در اشعاری که در شعر رضوی سروده می شود، شاعران به عرض ارادت می‌پردازند و اراده قلبی خود را به امام رضا(ع)، پیامبر اکرم و سایر ائمه(ع) بیان می کنند اما از شاعران تقاضا دارم قدم به جلو برداشته و بعد از عرض ارادت به مسائل مهمتر دیگری بپردازند.
وی بر تجلی پیدا کردن سبک زندگی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) در شعرها تأکید کرد و افزود: امیدواریم شاعران در اشعار خود به سبک زندگی ائمه اطهار(ع) توجه ویژه‌ای داشته باشند.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه قطعا ائمه(ع) نماد و الگوی کار و تلاش هستند، بیان کرد: به زندگی هرکدام از ائمه(ع) که نگاه می کنیم، می‌بینیم چگونه با وجدان کاری، دقت لازم و نهایت سعی و تلاش کار می‌کردند.
وی با بیان اینکه در زندگی، سیره و روش عملی ائمه(ع) آمده که بسیار به کار اهتمام داشته و کارگران را نیز تشویق می‌کردند، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی می‌توان با زبان شعر به مواردی از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به خصوص زندگی امام رضا(ع) پرداخت.
امینی در ادامه از کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان نام برد و گفت: مدفن دو تن از امامزادگان واجب‌التعظیم کشور به نام‌های امامزاده سیدمرتضی(ع) و امامزاده سیدحمزه(ع) در این شهر است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه در سبک زندگی هر چه جلوتر می‌رویم از زندگی ساده و بی‌آلایش دور شده و به سمت زندگی‌های تجملی پیش می‌رویم، بیان کرد: ساده‌زیستی و همنشینی با افراد مختلف جامعه در زندگی امام رضا(ع) به خوبی نمایان است.
وی با بیان اینکه حضرت رضا(ع) با کارگری که در خانه بوده می‌نشسته و هم صحبت می‌شده که این می‌تواند دستمایه اشعار شاعران قرار گیرد، اظهار کرد: امیدواریم سال‌های آینده در جشنواره شعر رضوی شاهد این تغییرها در اشعار شاعران باشیم.
یادآور می‌شود، در این مراسم حسین صادقی، حسین انسان، امیر حسین نصیرپور، علی اصغر داوری، احمد داوودی، سیعد تاج محمدی و معصومه اسکندری، ریحانه کاردانی، نسرین نامور، سارا صابری تیموریان، مرضیه هاشم زاده و زهرا شرفی به قرائت آخرین اشعار خود در خصوص فرهنگ رضوی پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر از شاعران تجلیل به عمل آمد.

captcha