سبک پرداختن به مسائل فرهنگی نیاز به بازنگری دارد
کد خبر: 3624844
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶

سبک پرداختن به مسائل فرهنگی نیاز به بازنگری دارد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: سبک بیان برخی مسائل به ویژه در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی در کشور نیازمند اصلاح و بازنگری است، راه حل حکیمانه را اسلام گفته است. نویسندگان درست نمی‌نویسند و صدا و سیما به مباحث دینی به درستی نمی‌پردازد، معانی درست جهاد و احکام دین باید با شاخصه‌های هدفمند مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 8 مرداد در نشست شورای سیاستگذاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد گفت: شخصیت وارسته امام راحل در پیروزی‌های پیاپی دوران دفاع مقدس را نمی‌توان نادیده گرفت و برای تشریح این ابعاد باید تلاش مضاعف صورت گیرد. 
وی تصریح کرد: پرداختن به زوایای شخصیتی امام جزو مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و تمام مسئولان در انجام این امر دخیل هستند. ایشان در بعد علمی، عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی الگوی بی‌مانند هستند و نخبگان و دانشمندان برای پیشبرد اهداف خود از تجارب آن حضرت استفاده می‌کنند. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: در جلسات باید تعظیم به شعائر اسلامی، عاشورا، مجاهدان راه خدا، ایثارگران، فرهیختگان و رهروان راه اسلام فقاهت مورد توجه قرار گیرد همه باید در راستای رسیدن به اهداف متعالی اسلام حرکت کنند. 
وی ادامه داد: کمیته علمی کنگره رسالت بسیار مهم و سنگینی را برعهده دارد و برای انجام خدمتی ماندگار باید تلاش کند. کارگروه علمی و پژوهشی باید برای مانایی یک کار یا اثر تدبیر نماید، کمیته علمی این کنگره باید با ابزارهای مختلف دستمایه‌ای را تدارک ببیند که در شأن امام خمینی(ره) و شهدا باشد. 
امام جمعه اراک اظهار کرد: اگر قرارست 10جلد کتاب کنگره منتشر شود باید این 10جلد از نظر محتوایی بسیار تأثیرگذار باشد. فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه غنی جوامع اسلامی است که در قالب اندیشه دینی از قیام عاشورا تاکنون زنده مانده است. مصادیق فرهنگ ایثار در جامعه کنونی باید به بهترین شکل ممکن بیان شود. 
وی با اشاره به شهدای مشروطه تا پیروزی انقلاب، گفت: برای انقلاب اسلامی زحمت کشیده شده است، از سال 42 تا بهمن 57 اتفاقات بسیار مهمی رخ داد که باید بیان شود، امیرکبیر و پدر امام(ره) در مبارزه با استکبار فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای انجام دادند که نباید به دست فراموشی سپرده شود. 
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف کنگره شهدا که سال 97 برگزار می‌شود بهتر است بولتن خبری با محتوا، بروشور اطلاع رسانی و سایت فعال در تراز انقلاب اسلامی تهیه شود، وجود بانک اطلاعاتی جامع به تحقق اهداف کمک می‌کند. اطلاعات باید پالایش و غربالگری شود، مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند.   
وی  ادامه داد: برنامه‌هایی که در سطح جهان اتفاق می‌افتد ما را هشیار می‌کند که در راه مبارزه با هجمه آنان مراقبت‌های لازم صورت گیرد، امروز شبکه‌های جرم و جنایت افزایش پیدا کرده برای حفاظت و ارائه الگوی مؤثر تمام امکانات در دست ماست که می‌توانیم در برابر جنگ نرم از آن استفاده کنیم. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: سبک بیان برخی مسائل به ویژه در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی در کشور نیازمند اصلاح و بازنگری است، راه حل حکیمانه را اسلام گفته است. نویسندگان درست نمی‌نویسند، نحوه بیان اشتباه است، صدا و سیما به مباحث دینی به درستی نمی‌پردازد، معانی درست جهاد و احکام دین باید با شاخصه‌های هدفمند مطرح شود.  
وی در پایان ادامه داد: برده‌داری در اسلام ملغی است. داعش ایزدی می‌گیرد و برده‌داری می‌کند و بعد اسم خودشان را جهادگر اسلامی می‌گذارند. برده‌داری مطلقاً از نظر اسلام مطرود است. داعش با گرفتار کردن ایزدی‌ها بازار برده فروشان درست کرده این اقدامات را می‌توان در قالب چند کتاب پردازش کرد. همه با در دست داشتن شمشیر در یک دست و قرآن و فقه و ولایت در دست دیگر به جنگ دشمنان اسلام برویم.
captcha