راه نجات همه در پیروی از ائمه اطهار(ع) است
کد خبر: 3626715
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
رمضانی‌پور:

راه نجات همه در پیروی از ائمه اطهار(ع) است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه رفسنجان گفت: لازم است سبک زندگی امام رضا(ع) را در زندگی خود پیاده کنیم چراکه راه نجات همه در پیروی از ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ایام سفرهای تابستانی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و گفت: مردم در مسائل امنیتی و انتظامی با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی همکاری کنند.
وی با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان افزود: برخی فکر می‌کنند این کار مقطعی است و دوباره متکدیان در شهر جمع می‌شوند و اگر مردم همکاری نکنند، نمی‌شود با این معضل هنجارشکن که چهره شهر را خراب کرده مقابله کنیم.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: فقیر واقعی باید توسط کمیته امداد و بهزیستی شناسایی شود و مردم کمک‌های خود را به این نهادها و خیریه‌ها بدهند و یا اگر خودشان فقیری می‌شناسند در کمال احترام کمک‌های خود را به آنها برسانند.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بر صرف حلال و حرام به صورت درست تأکید کرد و گفت: انسان نباید تحت هر شرایطی درآمد کسب کند و به هر شیوه‌ای زندگی کند و لازم است سبک زندگی امام رضا(ع) را در زندگی خود پیاده کنیم چراکه راه نجات همه در پیروی از ائمه اطهار(ع) است.
امام جمعه رفسنجان بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق توصیه و بیان کرد: هم در مصرف آب شرب به‌ویژه در روستاها که کم‌آبی دارند و هم آب بهداشتی باید صرفه‌جویی شود و اگر بخواهیم حیات کشاورزی شهرستان را نگه داریم باید آبیاری تحت‌فشار را در باغ‌های خود پیاده کنیم و شایسته است همه کشاورزان همکاری و همراهی کنند.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور به سالگرد مشروطه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب امروز بر مراقبت نفوذ دشمنان تأکید دارند و می‌فرمایند، علل شکست مشروطه بی‌بصیرتی و بی‌تجربگی ملت و رهبران و بی‌اعتمادی مردم نسبت به رهبران مشروطه بود.
وی با اشاره به روز حقوق‌ بشر اسلامی و کرامت انسانی تأکید کرد: هر جنایتی که در دنیا به وجود می‌آید دستان پلید آمریکا در آن وجود دارد، سلاح‌های آمریکایی و اروپایی برای کشتار مردم مظلوم یمن، لیبی و... به‌کار گرفته می‌شود.
منبع: ستاد نماز جمعه استان کرمان
captcha